מרכז או שמאל

הקצין ש"זיהה תהליכים" - בדרך לפוליטיקה

אלוף (במיל.) יאיר גולן, הזכור מההשוואה שערך בין ישראל לגרמניה של שנות ה-30, מאשר כי ההליכה לבחירות חדשות זו הזדמנות בשבילו וכי הוא מתכוין "לנצל אותה" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנאום המקומם של יאיר גולן (צילום ארכיון: באדיבות ערוץ 20)

אלוף (במיל.) יאיר גולן, סגן הרמטכ"ל לשעבר, מודה היום (שלישי) כי בכוונתו להתמודד בבחירות הקרובות ולהיכנס לזירה הפוליטית.

"יש פה הזדמנות, צריך לנצל אותה", אמר גולן בראיון ל-ynet, ואישר בכך את השמועות על רצונו להשפיע דרך בית המחוקקים.

אתמול אמר יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, בנאום בתערוכה הבינלאומית לביטחון, כי עדכן את גולן שהוא יכול להתמודד על ראשות המפלגה - אם ירצה בכך. גולן מצידו טרם הודיע אם בכוונתו לחבור ל'העבודה' או ל'כחול לבן'.

כזכור, גולן עורר בעבר סערה ציבורית עזה, כאשר בטקס לציון יום השואה לפני שלוש שנים, הוא ערך השוואה מקוממת בין מה שקורה כיום במדינת ישראל לבין מה שאירע בגרמניה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, שהכשיר את עליית הנאצים והוביל לבסוף לשואה.

"אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה", אמר אז גולן, כסגן הרמטכ"ל, "הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".

כזכור, מי שבאופן מעורר פליאה בחר להעניק גיבוי לגולן, לאור הביקורת חוצת המחנות שספג בשל דבריו, היה לא אחר מיו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, שכיהן אז כשר הביטחון.

איווט התייצב אז מאחורי גולן ואמר: הקמפיין נגדו אינו ראוי והוא בוודאי לא ישפיע על הליך הבחירה של הרמטכ"ל הבא - תפקיד בו חשק גולן.

יצוין, כי בראיונות ששודרו עמו לאחרונה, הרבה אחרי שפרש מצה"ל, הדגיש יאיר גולן כי אינו חוזר בו מדבריו, ואף גילה כי ה"הבהרה" שהוציא בעקבות הסערה, נכפתה עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר