עיריית ב"ב מחפשת חוף

בגלל המעבר: חשש לבעיות צניעות בחוף הנפרד בהרצליה

במשך 20 שנה פעל 'החוף הנפרד' בהרצליה לרווחת תושבי בני ברק - בשיתוף פעולה ייחודי בין שתי העיריות, אך בעקבות מעבר שנועד לרצות את החילונים - רבני ב"ב חוששים מבעיות צניעות (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
חוף בהרצליה. ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

פרסום ראשון: לאחר 20 שנה של שיתוף פעולה בין עיריות בני ברק והרצליה להפעלת החוף הנפרד, נראה כי שיתוף הפעולה מגיע לסוף דרכו לאור החלטת עיריית הרצליה להקים מעבר בתוך החוף הנפרד - כדרישת התושבים החילונים - הפוגע בגדרי הצניעות, כך נודע ל"כיכר השבת".

במשך שנים רבות נהנו תושבי בני ברק משירותי הרחצה בחוף הנפרד בהרצליה, במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין עיריית בני ברק לעיריית הרצליה, שפעלו יחד כדי להכשיר את החוף לרחצה. ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר ששטח החוף צומצם מכדי להכיל את כמות הרוחצים ובעקבות בעיות צניעות חדשות שגילו רבני בני ברק בחוף לאור הקמת המעבר החדש, הוחלט להפסיק את שיתוף הפעולה ולאסור את הרחצה בחוף הנפרד בהרצליה.

עונת הרחצה בחוף הנפרד, הנמצא דרומית למרינה בהרצליה, נפתחת מידי שנה לאחר חג השבועות. החוף, היה מופעל במשך שנים במימון משותף של עיריית הרצליה ועיריית בני ברק והיה מיועד לציבור הדתי והחרדי, כאשר הרחצה לנשים בימי ראשון, שלישי וחמישי ורחצת גברים היא בימים שני, רביעי ושישי.

ראש עיריית ב"ב בחוף בבת ים

הסדרת חוף הרצליה לתושבי בני ברק החלה לפני שנים רבות, כאשר בית הדין של הגר"ש וואזנר זצ"ל ועמו רבני העיר בני ברק, יצאו בקריאה שלא לפקוד את החוף הנפרד 'שרתון' בתל אביב בגלל בעיות של צניעות בכל הדרכים המובילות לחוף.

עונת הרחצה 2019-תשע"ט כבר החלה, אך הציבור החרדי צפוי להגיע בהמוניו בימי שישי החל מהשבוע שלאחר חג השבועות, עם תום ספירת העומר, כאשר השיא יגיע בימי בין הזמנים וחופשת הקיץ של בתי הספר והסמינרים לבנות.

עיריית בני ברק שילמה מידי שנה מאות אלפי שקלים לעיריית הרצליה על הכשרת החוף, ואף מתפעלת מערך של תחבורה ציבורית מבני ברק להרצליה וחזור מהחוף הנפרד לשכונות העיר.

אלא שהשנה, כאמור, בעקבות טענות שהעלו רבני העיר הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, על בעיות צניעות גם בחוף הנפרד בהרצליה, עיריית בני ברק לא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בהפעלת החוף עם עיריית הרצליה.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי ה'ועד לטוהר מחנינו' והרב לנדא נפגשו לפני כמה שבועות עם הפקידים בעיריית הרצליה, במהלך הפגישה התעקשו נציגי העירייה כי לא תוקם מחיצה בתוך המים, והתברר כי העירייה צמצמה את שטח החוף הנפרד מ-500 מ"ר ל-145 מ"ר בלבד, דבר שלא מאפשר הגעת תושבי העיר בני ברק גם אם יוסדר נושא הצניעות.

ראש עיריית ב"ב בחוף בבת ים

הרקע להחלטה היא סערה ציבורית חילונית שהתעוררה בשנים האחרונות, כאשר תושבים אנטי דתיים לצד שדולת הנשים דרשו לאפשר להם לעבור בחוף הנפרד, גם בימים ובשעות שהחוף נמצא בהפרדה. העירייה נענתה לבקשה והחלה להקים בימים האחרונים את המעבר שלפי קביעת רבני בני ברק עלול לפגוע בגדרי הצניעות.

יצויין כי לטענת חלק מהעסקנים עמם שוחחנו, העובדה שהרבנים לא מאשרים רחצה בחוף שרתון ומנגד אלפי חרדים ממשיכים לפקוד את החוף, "מביא למצב שכל המחיצות שהוקמו בעבר למנוע מהיורדים לחוף שרתון לראות את החופים האחרים הוסרו, והמצב שם נעשה גרוע יותר מבחינת צניעות".

ל"כיכר השבת" נודע עוד כי בימים אלו בעיריית בני ברק תרים אחר חוף נפרד אחר כדי לתת מענה כשר וראוי לתושבי בני ברק, כאשר אחד הרעיונות שעלו הוא החוף הנפרד בבת ים. בימים האחרונים אף ערכו ראש העיר אברהם רובינשטיין, חנוך זיידמן מנהל אגף תשתיות וגודי סילמן מנהל לשכת ראש העיר סיור בחוף בבת ים.

בימים הקרובים, כך נודע ל"כיכר השבת", צפויה עיריית בני ברק לאשר את העברת התב"רים עבור "החוף הנפרד", כאשר לא מצוין עדיין באיזה חוף מדובר, שכן הנושא טרם הוחלט.

יצויין כי עיריית הרצליה תמשיך להפעיל את החוף כנפרד בשילוב עם המעבר עבור תושביה הדתיים אולם כאמור את רבני בני ברק הדבר אינו מספק והם פסקו שהדבר פוגע בצניעות הרוחצים.

כפי שדווח ב"כיכר השבת" בעיריית הרצליה עובדים בימים אלו כדי ליצור דרך, בתוך החוף הנפרד, שתאפשר מעבר בין החופים המקיפים את החוף הנפרד, מה שמעורר חשש לבעיות צניעות בחוף. בנוסף, חלק מהעבודות אך בוצעו בשבת קודש ובעיריית הרצליה מסרו ל'כיכר השבת' כי "בטעות בוצעו מספר עבודות קטנות ולא משמעותיות, על ידי פועלים שאינם יהודים, ואנו מצרים על כך".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה כי "בניית הפרויקט של החוף הנפרד הסתיימה בשעה טובה על פי דין. קהל המתרחצים מוזמן ליהנות מהחוף. לא ברור לנו מאין שאבו כותבי המכתב את ה500 מטר וה150 מטר?!?! החוף ערוך ומוכן למגזר הדתי כדת וכדין ועל פי הנחיית בית המשפט נעשו העבודות גם עבור הציבור החילוני.

"עשינו הכל לתת מענה הולם לאוכלוסיה הדתית ומניעת הפרעה לאוכלוסיה החילונית. כל התלונות נבדקו וניתנו התשובות המניחות את הדעת. אנחנו ממליצים ומבקשים להפסיק עם האמירות הלא נכונות ולא לעורר מאבק דתי בעיר שחילונים ודתיים למדו לחיות יחד בסטטוס קוו ובכבוד הדדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר