חיסכון של 40 אלף שקל

יוזמה בחצר גור: תקנות לצמצום ההוצאות בחתונות הילדים

בחסידות גור מגבשים תקנות חדשות במטרה לצמצם את ההוצאות הרבות של חתונות הילדים. טיוטה ראשונית חולקה כדי שהחסידים יעירו את הערותיהם • בהמלצות: רשימת מתנות מצומצמת (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
חסידי גור בחתונת נכד האדמו"ר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בחסידות גור מגבשים תקנות חדשות, בכדי לצמצם את ההוצאות הרבות, שעומדות בפני ההורים, המחתנים את ילדיהם.

במסמך טיוטה ראשוני שחולק בשטיבלאך של החסידות, התבקשו אלפי החסידים לעיין ברשימת התקנות החדשות יחד עם בני משפחותיהם, ולהגיש רעיונות נוספים או הערות על הנכתב.

המסמך כולל בתוכו שמונה סעיפים המתייחסים כולם לשמחת הנישואין, שמטרתם להפחית כמה שיותר את הוצאות המחותנים.

בין היתר, מציעים במסמך, לא לקיים שום אירוע נוסף לאחר גמר השידוך, לבד ממעמד 'לחיים' מצומצם, בבית אחד מקרובי המשפחה של המשודכים.

כמו כן, מציעים לחסידים רשימת מתנות מצומצמת, אשר רק אותם, יהיה ניתן להעניק לצדדים המאורסים.

ברשימת המתנות לחתן: שעון רגיל (לא מזהב), ש"ס ושולחן ערוך רגילים - ולא מהמהדורה היוקרתית, חנוכייה, גביע כסף, סט לליל הסדר, ונרתיק לטלית ותפילין.

ברשימת המתנות לכלה: שעון רגיל (לא מזהב), תכשיט עשוי זהב, טבעת זהב, זוג פמוטים, סט של 6 מחזורים, ושרשרת פנינים.

נוסף על כך, שוללות התקנות הענקת משלוחי מנות בחג הפורים, לרבות איסור להעניק מגילת אסתר לחתן או מתנה יקרה לכלה. המעוניינים להעניק בכל זאת מתנה בפורים, יוכלו לבחור מתנה, מרשימת המתנות המצומצמת בלבד.

בסעיפים הנוספים, מציעים בגור לבטל כליל את מנהג חלוקת ההזמנות לחתונה, ומציעים במקום זאת הפקת חוברת דו חודשית, שבה יפורסמו כלל השמחות וההזמנות, מלבד מאה הזמנות שמיועדות למשפחה הקרובה ביותר לצדדים המחותנים.

בנוסף חל איסור מוחלט להשכרת ביגוד לערב החתונה, כאשר המטרה היא שהמשפחה תוציא כסף, על בגדים שיהיו זמינים לשימוש, גם לאחר השמחה, לשבתות ולחגים.

באשר לשבת אויפרוף, לא יתקיים קידוש לנשים ולא יוזמנו אורחים. אבי הכלה יוכל להשתתף רק בקריאת התורה, במוסף ובקידוש בשטיבל - אם הוא דר בעיר של החתן. שבת שבע ברכות תערך עד 60 מוזמנים מבוגרים לסעודה.

גם המצווה טאנץ בחתונה יקוצר ויתקיים ללא גראמען, ללא תזמורת וללא זמר, ובכך יחסכו סכומים נכבדים מהעלויות הנוספות של יתר נותני השירותים.

כמו כן, ייקבע מחיר גג לפאות לכלה ולמחותנות.

"אם נשמור כולנו על אחריותנו הציבורית - בשמירת כל התקנות - מגיעים לסיכום ריווח משוער של למעלה מ-40 אלף שקל לכל צד, למעלה מ-80 אלף לכל חתונה. כל הקהילה תרוויח בכל שנה סך של כ-44 מיליון שקלים", נכתב בטיוטה שחולקה לחסידים.

יש לציין שהתקנות החדשות, נוספו לתקנות שכבר קיימות בחסידות, בנוגע לעריכת שמחות, שאינם נישואין, דוגמת קידוש, בר מצווה, וברית מילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר