בשל הבחירות

כחול לבן פנו ליועמ"ש: "מנע מינוי שגרירים"

בכחול לבן שיגרו היום מכתב ליועמ"ש מנדלבליט כי יאסור על נתניהו למנות שגרירים חדשים בתקופת בחירות, זאת על רקע הדיווח על רצונו למנות את השרים ארדן וקרא לשגרירים (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראשי כחול לבן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה מתכנן סבב מינויים לתיקים בממשלה, ועל הדרך את מינוי השר ארדן לשגריר באו"ם, ואת השר איוב קרא לשגריר במצרים, ב'כחול לבן' פנו כבר ליועמ"ש שיורה לנתניהו לא למנות שגרירים בזמן בחירות.

על פי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכונן למנות שרים לתיקים שהתפנו רק לאחרונה כמו תחבורה, תקשורת ועוד. יחד עם חלוקת התיקים הוא מתכנן כאמור למנות שגרירים חדשים.

את תפקיד השגריר במצרים, ראש הממשלה מעוניין להטיל על מקורבו שר התקשורת איוב קרא, שכזכור לא נבחר ברשימת הליכוד לכנסת. על פי הדיווח ב'חדשות 13', נערכה בדיקה משפטית על מנת לבדוק את אפשרות המינוי, בנציבות שירות המדינה.

בנוסף, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מעוניין ככל הנראה בתפקיד שגריר ישראל באו"ם, ארדן, קיים פגישה סודית עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט, והתייעץ עמו האם בממשלת מעבר אפשר למנות שגריר לאו"ם, תפקיד אותו מפנה דני דנון בעוד מספר שבועות.

מנדלביט השיב כי בגלל הנסיבות המיוחדות והעובדה שדנון מפנה את התפקיד בעוד כמה שבועות, לא צפויה להיות בעיה להעביר את המינוי.

בינתיים, בסיעת 'כחול לבן' זועמים על הפרסום, ובאמצעות באי כוחה, עורכי הדין ערן מרינברג ושמעון בראון, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יאסור על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למנות שגרירי קבע חדשים באו"ם ובמצרים במהלך תקופת הבחירות.

במכתב ששלחו היום (רביעי) למנדלבליט, טוענים עורכי הדין של כחול לבן כי בהתאם לפסיקות בית המשפט העליון והנחיות היועץ המשפטי לממשלה, ממשלת מעבר והעומד בראשה אינם רשאים לבצע בתקופת בחירות מינויים פוליטיים מובהקים לשתיים מהמשרות החשובות ביותר בשירות החוץ.

במכתב מציינים באי כוחם של כחול לבן כי הניסיון למנות את ארדן וקרא לשגרירים בעת הזו "מעלה חשד כבד כי עסקינן במינויים פוליטיים שנועדו לפתור לראש הממשלה בעיות פנימיות ובכל מקרה מציב את הממשלה הבאה בפני עובדה מוגמרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר