פרסום ראשון

גר צדק חרדי נפטר בפתאומיות ונטמן בקבר נוצרי במקסיקו

גר צדק ממקסיקו, נפטר בפתאומיות בזמן שאשתו מבקרת את ילדיהם החרדים בישראל. אך למרות העובדה שאשתו דרשה מהשלטונות לקוברו בקבר ישראל, נקבר המנוח בבית קברות נוצרי (בעולם)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
בית קברות יהודי, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

גר צדק יהודי, נפטר אתמול (שלישי) בפתאומיות במקסיקו, בזמן שאשתו, נמצאת בישראל, לביקור אצל ילדיה היהודים המתגוררים בארץ.

הרב משה צ'יקורל רבה של הקהילה הספרדית טורקית במקסיקו יחד עם נשיא הקהילה וחברי הקהילה, נכנסו לעובי הקורה, על מנת לדאוג להביא אותו לקבורה.

בשל העובדה כי קיימת תקנה הנאכפת בכל הקהילות המקומיות שלא לגייר כלל במקסיקו, נאלצו ראשית כל להביא להכרה בגיורו של המנוח, שהקפיד על קלה כבחמורה.

מיקום מגוריו של גר הצדק, היה במיקום המרוחק שש שעות נסיעה מהקהילה היהודית הקרובה ביותר, ולכן החלו במאמצים לגיוס הכספים הנדרשים לשם הבאתו לקבורה.

הרב ישראל מאיר ראני, מייסד ארגון הרבנים "בנועם" ששמע על המקרה, נכנס אל גדולי הרבנים בישראל, שהתערבו בסיפור, לאחר שנודע כי למשפחה אין את הסכום הנדרש להבאתו לקבר ישראל.

נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הראשון לציון הגר"י יוסף, הרב הראשי הגר"ד לאו ורבנים נוספים, פנו למנהיגה הרוחני של הקהילה הרב משה צ'יקורל, עודדו אותו וחיזקו אותו על החלטת הקהילה לממן את הוצאות הלוויית גר הצדק, ולהביאו לקבר ישראל.

עקב מגבלות החוק המקסיקני, נאלצו להגיע להחלטה עד לשעה 21:00, אמש, לפי שעון ישראל. הקהילה היהודית הסכימה לממן את ההוצאות הנדרשות, ונראה היה כי המנוח יזכה לקבורה יהודית.

אך בשלב זה, התערבו מספר בני משפחה נוצרים, כאשר יודגש כי לא כל ילדיו של המנוח התגיירו, והחלו לדרוש ולהתעקש על קיום לוויה נוצרית.

היחידה שהייתה יכולה לפי החוק המקסיקני לסתור את בקשתם, היא אשת המנוח - שהייתה אז על טיסה שעשתה את דרכה מישראל למקסיקו.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב ומתי גולדשטיין, הפעילו את מירב המאמצים, והצליחו להשיג אישור לעלות את הטייס על הקו, כדי שיעביר את בקשת האישה לשלטונות המקסיקניים.

למרות שהצליחו בסופו של דבר, ושוב נראה היה כי הסאגה חובקת העולם באה אל הסוף הטוב, החליטו בני המשפחה הנוצרים של גר הצדק לפעול על דעת עצמם.

הם ערכו למנוח טקס לוויה נוצרי, וקברו אותו בבית הקברות הנוצרי בעיירת מגוריו.

ל'כיכר השבת' נודע כי כעת מתרכזים בארגון "בנועם" ובזק"א בפעילות משפטית מול השלטונות במקסיקו, כדי לאפשר את הוצאת הגופה, ולהעבירה למקומה הראוי לה - בקבר ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר