גיור, כותל ורבנות

חבר ה'מועצת': דרך הכנסת אי אפשר להפוך למדינת הלכה

הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, חבר מועצת הרבנות, בראיון חג מיוחד • תעשיית הגיור באירופה; האם מדינת ישראל תהפוך ל'מדינה הלכה'; הביקורת בתקשורת ו'נשות הכותל' • צפו (ישי ורבינא בכיכר)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, מתייחס בראיון מיוחד ל'ישי ורבינא בכיכר' לסערה סביב האמירות על 'מדינת הלכה', הביקורת בתקשורת נגד הרבנות הראשית, הכותל הדרומי, תעשיית הגיור באירופה ולסיום: וורט מיוחד לחג השבועות.

בנוגע לנושא הגיור באירופה, מספר הרב וייס: "ישבתי על יד רב, רב בעיירה קטנה נידחת, בקושי יש לו מניין בשבת.. הוא מספר לי בגאווה שהוא מטפל ב-7 גיורות. אמרתי לו: התפקיד שלך להיות רב ליהודים, לא רב לגויים".

הגר"א שמחה וייס מתייחס לביקורת בתקשורת הישראלית נגד הרנבות הראשית ואומר: "התקשורת זו תקשורת, הם מגמתיים. עובדה שהרבנות נמצאת בכל מקום, בכל מושב. מה שכותבים בעיתון זה לאו דווקא נכון, יש נהירה לדת. מה שכתוב בתקשורת - כל אחד ואחד יצטרך לפתוח עיתון.. אל תאמינו לזה".

הרב וייס התייחס לאמירות על 'מדינת הלכה' וקובע: "לא כל דבר משיגים מיד. אי אפשר לאלץ דרך הכנסת יהודים לקיים מצוות או לחיות חיי הלכה, זה צריך לבוא מהאנשים".

באשר ל'נשות הכותל' הוא אומר: "כמה נשות הכותל יש? 100? 50? עם כל הפרופגנדה וכל התקשורת, היהודים נוהרים לכותל. לא צריך לשנות דרך של עולם בגלל קבוצות קטנות שהרבה פעמים דוחפים אותם מחו"ל או שיש להם רצון, השכרות של פרסומת".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר