מקומם

בושה והשפלה; חרדים חויבו לענוד צמידים של המצעד

במצעד שנערך אתמול בירושלים, חרדים חויבו ע"י המשטרה לענוד צמידים עם כיתוב של המצעד ואף לחלקם לא נתנו לעבור כלל. המשטרה: "הבידוק נעשה ללא כל הבדל" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

תושבי האזור ובעלי העסקים החרדים בו עבר אתמול (חמישי), המצעד בירושלים, לא יכלו לצאת מהבית אלא אם כן ענדו את צמידי המצעד שניתנו על ידי המשטרה. מי שלא היה מעוניין, נשלח לאחר כבוד בחזרה לביתו או לבית העסק שלו.

בחור חרדי שיש לו עסק באזור מרכז העיר מספר ל'כיכר': "רציתי לצאת לעשות סידורים בדיוק בזמן שעבר המצעד אליו לא הייתי מודע במיוחד, כשבאתי לצאת מהעסק השוטרים שהיו פזורים באזור ביקשו ממני לענוד צמיד שעליו מוטבע הכיתוב של המצעד".

אותו בחור מוסיף: "כמובן שנמנעתי בתור בחור חרדי לענוד כזה צמיד וביקשתי מהשוטרים אולי יש להם צמיד אחר לצורכי ביטחון. השוטרים אמרו לי: "אלו הכללים, לא מעוניין - אל תעבור פה". וכמובן שנאלצי לשוב על עקבותיי".

גם איש התקשורת יוסי דוידוב, מרדיו גלי ישראל, בחור דתי המתגורר ברחוב הלל בדיוק היכן שעבר המצעד, לדבריו, היה רעב ורצה לצאת לקנות לעצמו משהו להשביע את נפשו: "מכיוון שלא היה לי אוכל בבית, ירדתי כהרגלי מדי פעם בפעם למסעדה שאני מחבב הנמצאת בסמוך למקום מגורי. כשאני בא לצאת מהבניין אני מבחין כבר בשוטרים "ששומרים" לי על הבניין, אך לתומי לא חשבתי שיהיה לי בעיה לצאת, אמנם אני עם כיפה והכל אך אין לי מראה חרדי קלאסי".

להפתעתי הוא ממשיך לתאר: "השוטר בכניסה לבניין אמר לי אתה לא יכול לצאת מהבניין, נאלצתי לשוב הביתה - רעב. לאחר חצי שעה החלטתי להתחכם החלפתי חולצה ואת הסימן זיהוי שלי - הכיפה, השארתי בכיס. כשבאתי לצאת השוטר קצת התווכח, אך לאחר שניות ספורות כבר הייתי מחוץ לבניין בדרכי להשביע את רעבוני".

בתור אדם דתי אומר דוידוב: "אני לא יכול לתאר את רגעי ההשפלה שחוויתי, ולרגע צבטתי את עצמי האם אני גר במדינת היהודים, ולא במדינות אחרות בשנים אחרות, בהן יהודים נאלצו להסתיר את יהדותם ואת כיפתם, כדי שדלתות ייפתחו בפניהם".

מהמשטרה נמסר בתגובה, כי "במסגרת הרגישות של האירוע כל מי שהיה במסלול הצעידה נדרש לעבור בידוק ביטחוני ולאחר מכן חויב לענוד צמיד היכר אחיד שמבהיר לאנשי הביטחון ולמשתתפים כי הוא עבר בידוק ביטחוני. הבידוק נעשה ללא כל הבדל דת או גזע, כאשר מי שרצה להיכנס למסלול - חויב בבדיקה מחמירה".

"לאור המקרים הקשים שהתרחשו בשנים האחרונות. מטבע הדברים ננקטו אמצעי ביטחון קפדניים על מנת להבטיח את שלומם של המשתתפים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר