שליטה בש"ס

42 אברכים הותירו את בחורי 'קפלן' - בהלם

42 אברכי כולל 'ש"ס אידן' הדהימו את בחורי ישיבת 'קפלן' בירושלים כאשר הגיעו לישיבה ונבחנו על הש"ס בעל פה בשליטה מופלאה. צפו בגלריה מהבחינה בישיבה (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

תלמידי ישיבת 'דעת אהרן' בירושלים (קפלן החדשה) בירושלים, למדו על בשרם מהי "קנאת סופרים", כאשר ראשי הישיבה ביקשו להראות לתלמידיהם עד כמה אפשר להשיג חשקת לימוד התורה בהתמדה, ואיך כל בחור יכול לשלוט בש"ס כולו - אפילו בדורנו אנו.

ראשי הישיבה הזמינו את הגאון רבי אברהם אייזן אב"ד פוזנא, מייסד רשת הכוללים ש"ס אידן, המפורסמים בבקיאותם העצומה בש"ס תלמוד בבלי, כאשר האברכים לומדים וחוזרים על הש"ס מידי שנה בעיון ובבקיאות.

הגר"א אייזן הואיל בטובו לבוא עם אברכי הכולל לישיבה וראשי הישיבה הגאון רבי ניסן קפלן והגאון רבי רפאל שמואלביץ, בחנו בפומבי את האברכים עם שאלות קשות ומסובכות בכל הש"ס.

וכך, במשך שעה ארוכה, 42 האברכים שיודעים את הש"ס היטב, ענו בדייקנות לכל שאלה, בלי גמגום, כשמסביבם בחורי הישיבה מביטים משתאים ומתקשים להאמין.

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ששמע על הבחינה התבטא: "אשרי עין ראתה זאת - שמחים הם העיניים החזותיות של תופעה זו כמו ש"ס אידן. ברוך דורנו שזכה לש"ס אידן וכאלו אברכים". הגר"נ קפלן אף ציטט כי הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התור התבטא כשהכריז: "זו מצווה לכל ישיבה להביא קבוצה של האברכים גאוני הש"ס אידן כדי שכל בחור יכול לראות ממקור ראשון שהוא יכול להיות גם ש"ס איד".

הגר"נ קפלן התבטא לאחר הבחינה: "לבחורים שלנו היתה הזדמנות לראות 42 ש"סים חיים בפעולה הם שולטים בש"ס".

כידוע, במהלך כל שנה משלים כל אברך רשת הכוללים ש"ס אידן, לכל הפחות 13,555 דפי גמרא עם כל רש"י ותוספות, בעל פה.

ראשי הישיבה הביעו את התפעלותם לאחר המעמד ואף כתבו מכתב לראש הכוללים הגר"א אייזן באמרם כי חשבו שבאו ללמד ולהפתיע את הבחורים אך עד מהרה הם עצמם הופתעו מהמחזה אשר כזה לא ראו מעולם, ואילו לא ראו זאת במו עיניהם לא היו מאמינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר