אלפי פרחים

מרהיב: כך קושט בית הכנסת הגדול ברומא לחג השבועות

בית הכנסת הגדול ברומא, נחשב לאחד מבתי הכנסת המפוארים בעולם. הבוקר (שישי) הוא קושט באלפי פרחים לכבוד חג השבועות, חג מתן תורה. והמראה - מרהיב ביותר. צפו (חרדים)

(צילומים: באדיבות הקהילה היהודית רומא)

בית הכנסת הגדול ברומא, נחשב לאחד מבתי הכנסת המפוארים בעולם. הבוקר (שישי) הוא קושט באלפי פרחים לכבוד חג השבועות, חג מתן תורה.

המנהג לקשט את בתי הכנסת הוא מנהג יהודי קדמון הנפוץ באיטליה לא רק לקראת חג שבועות, כי אם גם בחתונות, כאשר שני העניינים קשורים, שכן בחג השבועות אנחנו מקבלים את התורה וזו כעין חתונה שלנו עם התורה.

רבה של רומא וסגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב שמואל די סייני אמר כי "לא מכבר חנכנו את התאורה המיוחדת של כיפת בית הכנסת והמבנה מבחוץ כיום אנו זוכים לקשט את בית הכנסת בפנים ואנו תפילה; 'ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם' - בתוך כל אחד ואחד. בהתאם למסורת היהודית בעבר הביאו כל בני הקהילה פרחים ואנו מקשטים את בית הכנסת באמצעות חברה של אחד מבני הקהילה".

מבנה בית הכנסת הגדול ברומא, אחד המרהיבים בבתי הכנסת בעולם, בנוי בסגנון מיוחד מאוד על גדות נהר הטיבר ובולט בשל כך למרחקים. כיפתו המרובעת של המבנה היא היחידה ברומא, והיא נצפית מכל חלקי העיר.

האולם הראשי של בית הכנסת המרהיב ביופיו מתנשא ברב הדר לעשרות מטרים ומשמש לתפילה על פי מנהג יהודי איטליה המיוחסים לימי הבית הראשון. בקומת המרתף מצוי בית כנסת נוסף בו נערכות תפילות בנוסח הספרדים. במבנה מצויים משרדי הקהילה לשכת הרב הראשי וכן המוזיאון היהודי של רומא המכיל ממצאים עתיקים ומרשימים ביותר.

מאז הפיגוע שנעשה על ידי אש"ף בשנת 1982 בבית הכנסת במהלך חג שמיני עצרת, בו נפצעו עשרות מתפללים ונרצח ילד אחד, הציבו שירותי הביטחון והמשטרה הצבאית אבטחה קבועה במהלך כל היממה והמבקרים עוברים בדיקה ביטחונית בכניסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר