עובדיה חממה וארז לב ארי ב'מדרשיר' בהעלותך

הזמר והיוצר עובדיה חממה מארח את הזמר והיוצר ארז לב ארי בסינגל חדש מתוך פרויקט 'המדרשיר', בו חממה מוציא מידי שבוע שיר שכתב והלחין בהשראת פרשת השבוע (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

עובדיה חממה: עולם הניגון נמצא מעל עולם הדיבור. בשמוע ניגון נכון, המציאות משתנה, רגשות מתעדנים ומתעצמים ואתה זוכה למדרגת "בהעלותך"...

המדרשיר לפרשת בהעלותך הוא סוג של סדר שעשיתי במחשבותי על עניין היותי מוסיקאי בעולם.תיקנתי לעצמי את ברכת המוסיקאי.אולי היא לא תיכנס למחזור הברכות אבל היא נוגעת בנקודות הליבה שטוב לו לכל מוסיקאי שידע. עולם הניגון שהתברכתי בו ושיבורכו בו כל החפצים ביקרו.

ברכת המוסיקאי

מודה אני לפניך מלך חי וקיים, ששתלת בי ניגונים ניגונים ושבראת אותי כפי שהנני,מצייר דמיונות לתוים ואותות,לוחש לצלילים והופך במילים ,למען אנעים זמירות לעולם, לעם ולאדם ואבשמם ברוח טובה וקדושה המאירה שמים וארץ,תוך חיזוק ועידוד לכל החסד והאמת,עד כדי היותי שותף ממש במעשה הבריאה שלך שהולך ונמשך.

אודך על הזכות להיות שליח נאמן ומהימן,חייל מהשורה ממש בספר הבריאה והאורה,החמוש בעין טובה ובטללי עדנים רחומים וחסודים.

מודה אני לפניך אדון כל הנשמות, אשר שלחת לפני,חברותא טובה,את אחי ורעי המוסיקאים, ואת המשוררים אבירי המילה הכתובה מכל הדורות. אלו גם אלו שליחיך הם ומלאכיך הקדושים, אשר מעטירים את יצירתי בשלל כשרונם הבלתי נתפס,פרי עושר מתנות ידך,לשם התקיימות יצירתי זו בכלים נאים וברוב עומק והדר.

בהיר ,נהיר, שריר וקיים בי, שכל צמצום והסתר פנים שהפלאת בי, בקולי, באצבעותיי ובמילותיי, אין הם נועדו אלא בכדי שאדע לבקש חברותא טובה זו שתסייע לי למלא את יעודי ואת החלל בנשמתי.

יחד זוכים אנו לראות את הקולות בבהירות, תוך אפשרות תדירה לחשב חישובים ולתקן כל טעות ובמחי אצבע "לשלוט על הזד".(control -z)

מודה אני לפנייך בורא עולם, על שבראת לכבוד שליחותי זו, את זנב הסוס ואת מעי הבהמה, את העצים והמתכות וכל יתר העצמים והכלים באמצעותם אנו פורטים ומספרים בצליל ואומר, תפארת עולמך.

ומה אנו ומה הינו אילמלא הפלאת בנו את סוד המוסיקה ,ניגון הלב והנשמה,ניגון הטבע והניגון החבוי בכל מילה ומילה.

אנה הינו מעצימים כאבנו תחינתנו ואהבתנו בעדנה. אנה הינו מטמירים את מסיק הלב והכאב,אם לא היית בורא לפנינו את מקדש ומזבח ונחמת המוסיקה.

הצילני נא שלא ישגה ויגבה ליבי בשיגיונות גאווה ותעתועי תהילה מדומים,שהרי ידוע לי שאין מקור כשרוני כוחי ועוצם ידי כי אם רוחך היא הנושבת במפרשי להוליכני בלב ים סוער אל חוף מבטחי בך.

הצליחני נא בשליחותי זו, לא חלילה לשם כבוד ופרסום אלא למען איטיב עם הבריות בניגון מלא בשאר רוח בנחת ובנועם . ותהה מלאכתי ויצירתי זו לברכה ולחיים,לתועלת ולהשפעת טוב על כל אדם ולפרנסת בני ביתי בכללם.

ועוד עשה נא חסד עימדי וחזקני שלא אבהל מפני המניעות והחסימות,שלא אתרשם מפני הרשימות ושלא אתפעל מפועלי הביקורת והמלעיזים ומקטני קומת הרוח הקמים על מפעלות שליחותי ובהשתקתה.

הריני מקבל עלי שלא תמיד אזכה להכרת הטוב בשליחותי זו.גם זו בטובתי, שהרי יתן פריו בעיתו וגם אם יתמהמה בוא יבוא,כי אין אדם שאין לו שעה .

זכני נא לעשות שימוש נכון במתנה הנפלאה ושאשכיל להאיר בה את העולם כולו,לנחם,לשמח בה לבב אנוש בכלל ובפרט בני עמי ובני משפחתי,מתוך מתיקות הדרך, אמונה ושמחה . אמן!

עולם הניגון
מילים ולחן: עובדיה חממה

מֵעַל עוֹלַם הַדִּבּוּר,
לְיַד כִּסֵּא הַכָּבוֹד,
הֵיכָל בּוֹ עָמֹק אֲצוּרִים שְׁלַל גִּנְזֵי הַמֶּלֶךְ,

חָכְמָה מְקֻפֶּלֶת בִּצְלִיל,
שְׁתִיקָה שֶׁאוֹמֶרֶת דְּבַר סוֹד,
עוֹלַם הַנִּגּוּן מְשַׁנֶּה מְצִיאוּת וְהֵלֶךְ.

וּבִשְׁמֹעַ נִגּוּן מִסְתַּלְסֵל,
אָז הַלֵּב מִתְרַכֵּךְ, מִתְעַרְסֵל,
וְהַמַּר מִתְמַתֵּק, בְּהֶבְזֵק אַתָּה נִפְתָּח
וְנוֹסֵק וְעוֹלֶה בְּסֻלָּמוֹת לֹא נִרְאִים.

יֵשׁ זְמַנִּים נְכוֹנִים לְנִגּוּן
שֶׁמַּעֲלִים אוֹתְךָ אֶל הַסִּפּוּן
מִיַּרְכְּתֵי הַסְּפִינָה הַשְּׁקוּעָה בְּלֵב יוֹם,
טְרָדוֹת מִנִּי יָם וְכִוּוּן,
כִּי טִבְעוֹ שֶׁל אָדָם לָנוּם
בְּאֵין מַפְרִיעַ, הוּא חָמְרָנִי וְרָדוּם.

וְקוֹל תְּרוּעַת הַנִּגּוּן מְעוֹרֵר אֶת הַלֵּב
אֶל מֵעֵבֶר שִׁגְרַת הַדְּבָרִים הַשְּׁטוּחָה
בְּהַעֲלוֹתְךָ...

אוֹתְךָ לְתֶדֶר כִּוּוּן
מְדֻיָּק וְרָגִישׁ לְאִזּוּן,
עַצְמְךָ, מְאוֹדְךָ, הֱיוֹתְךָ, נִגּוּנְךָ,
בְּהַעֲלוֹתְךָ...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר