שיחה נוקבת

ראש הישיבה: "היום אין סבלנות; אם לא הולך – מתגרשים"

במהלך כינוס פנימי מתח ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש ביקורת בונה על חיי הנישואין כיום לעומת העבר, ועל העובדה ש"יש מיד גירושין" ולא מוכנים לנסות לעשות 'שלום בית' • האזינו (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגאון רבי משה הלל הירש (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

חבר מועצת גדולי התורה, ראש ישיבת 'סלבודקא', הגאון רבי משה הלל הירש, מתח ביקורת בונה בכינוס פנימי שנערך השבוע בעקבות התנהלות חיי הנישואין החרדים, ותקף: "היום אין סבלנות, אם לא הולך, אז מיד יש גירושין".

בדבריו עמד ראש הישיבה על ההבדל בין הבנות שמתחתנות היום לבין אלו של פעם ואמר כי "פעם היה מצב שהאישה בטבעה הייתה כנועה לבעלה. הוא (הבעל. א"ר) היה המלך בבית, והיא הייתה עושה חסד בשבילו והייתה גם נכנעת אליו, והוא היה מכבד אותה יותר מגופו, וככה, אם חיים ככה, במשך הזמן נהיית אהבה ואחווה גדולה".

"היום השתנה המצב", הוסיף ראש הישיבה, "להרבה בנות אין להן את הכניעה הטבעית, לא נכנעות לבעליהן, לא עושות אותו למלך בבית, בפרט אצלנו שהאישה עובדת והבעל נהפך להיות קצת עוסק בבית, יוצר מצב כזה".

ראש הישיבה תקף את אלו אשר ממהרים לפרק את ביתם ולהתגרש: "היום חסר סבלנות. פעם היה סבלנות לחכות. היום אין סבלנות, אם אין מיד, אז יש ריב ויש גירושין, ב-45 שנים האחרונות בישראל אחוז הגירושין עולה, עולה ועולה. אם אדם יודע שיש דרך לצאת מהנישואין אז הוא לא מוכן לנסות".

"צריכים הרבה ייעוץ איך נכנסים לשידוכים וגם אם לגמור השידוך או לא, להסתכל איזה סוג אדם הוא והיא. לראות אם הם מתאימים. צריכים חכמה גדולה לזה. אלה שצריכים לגמור שידוך שיגמרו. המון המון לא גומרים את השידוך", חתם בצער ראש הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר