"זכות ענקית"

דובר 'שוברים שתיקה' פורש - לטובת ח"כ איימן עודה

דין יששכרוף, שעמד במרכזה של סערה ציבורית לאחר שטען כי תקף נער ערבי בעת שירותו בצה"ל, פורש מארגון השמאל 'שוברים שתיקה', וידברר את יו"ר חד"ש ח"כ איימן עודה (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
דין יששכרוף, בעת שירותו הצבאי (צילום מסך: מתוך פייסבוק / חדשות 2)

דובר ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה', דין יששכרוף, פורש מתפקידו זה, משום שהתמנה לדוברו של יו"ר סיעת חד"ש בכנסת, ח"כ איימן עודה.

כזכור, יששכרוף הגיע לתודעה הציבורית בעיקר לאחר שהודה לפני כשנתיים בתקיפה אלימה של נער ערבי באזור חברון. בעקבות דבריו דרשו בימין לחקור אותו ואכן לאחר מספר ימים הוא נקרא להתייצב במשטרה לחקירה, בה נחקר בחשד לאלימות. גם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להעמיד את יששכרוף לדין.

היום, בפוסט שהעלה בפייסבוק, יששכרוף כאמור הודיע: ''אחרי שלוש שנים מטורפות אני מסיים את העבודה בשוברים שתיקה ומתחיל להיות הדובר של ח"כ איימן עודה".

''זה שמח, עצוב ומרגש, אבל כל מה שאני רוצה לעשות עכשיו זה להודות לאנשים המדהימים שמרכיבים את ארגון שוברים שתיקה, על כל מה שהם נתנו לי. כשהחיים שלי התהפכו מקצה לקצה - הייתם בית ומשפחה''.

הדובר הפורש את תקוותו, כי ''שוברים שתיקה ימשיכו להיות בין הארגונים שמובילים את המאבק בכיבוש, ומזכירים לנו את המובן מאליו: אין לנו את הזכות לשלול את הזכויות של מיליוני אנשים אחרים''.

סערה בכנסת, בעקבות נאום של איימן עודה (צילום ארכיון: ערוץ הכנסת. תמונה: Noam Revkin Fenton/Flash90)

יששכרוף הוסיף: "אני ממשיך הלאה, וזאת זכות ענקית להיות הדובר של מנהיג כמו איימן עודה. החזון שלו ושל חד"ש לשותפות ערבית-יהודית הוא קודם כל צודק, והבחירות האחרונות הוכיחו שהשותפות הזאת היא גם הכרח פוליטי. המאבק למען סיום הכיבוש ושלום, סגירת פערים כלכליים, שוויון לכל מגדר, המאבק בשחיתות, הכרה בנכבה, ומיגור הגזענות והאפליה העדתית, תלויים במאבק בממשלה הזאת - ולכן כולם תלויים בשותפות שאיימן מייצג ויוביל בבחירות הקרובות ובכנסת שאחריהן''.

למרות סיום תפקידו כדובר 'שוברים שתיקה', לא נמנע הדובר הפורש מלפנות שוב לחיילים ששירתו באזור יהודה ושומרון, וכתב: ''תנו עדות. שברו שתיקה. דברו על זה. בשביל הקורבנות הפלסטינים שלנו, בשביל שישראלים נוספים לא יצטרכו לעשות את מה שעשינו שם, וגם בשביל עצמכם. קחו אחריות. זה השלב הראשון בתהליך של תיקון חברתי אבל לא פחות חשוב גם השלב הראשון בתיקון אישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר