בחירות חוזרות

גפני תוקף: איווט ליברמן עצר את המדינה

יו"ר 'ועדת הכספים' ח"כ משה גפני תוקף את יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן וטוען כי הוא עצר את המדינה • ח"כ פורר: "לא ליברמן הביא לבחירות האלה" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של גפני (צילום: ערוץ הכנסת. תמונות: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90)

יו"ר 'ועדת הכספים' ח"כ משה גפני תקף הבוקר (שלישי) את יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן וטוען כי הוא עצר את המדינה. ח"כ עודד פורר הגיב לו: "לא ליברמן הביא לבחירות האלה".

לבקשת ח"כ יעקב מרגי לדון בוועדת הכספים בנושא הטבות המס ליישובים, התייחס יו"ר הוועדה גפני להוראת השעה לעניין הטבות המס לישובים שאמורות לפוג לגבי חלק מהישובים במהלך פגרת הבחירות.

לדברי גפני: "פנו אלי בעניין הזה מספר גורמים, במציאות הזו שעצרו את המדינה, לדעתי ליברמן עצר אותה. אחת ההשלכות היא שהכול נעצר, אחד הדברים זה הטבות המס. בפעם הקודמת הארכנו בחוק את הנושא של הטבות המס לפני פיזור הכנסת.

"זהו נושא שאיננו קל, גם בלי בחירות היינו שוברים את הראש מה עושים עם זה, וכעת המצב מורכב עוד יותר שהכול משותק. לצד כך, אם סעיף 38 (לחוק יסוד: הכנסת, הקובע כי הוראות שעה מוארכות אוטומטית בתקופת בחירות) חל על ההטבות, ועפ"י עמדת היועצת המשפטית לוועדה הוא אכן חל, אז הטבות המס בתוקף עד אחרי הבחירות ואז נשבור את הראש. לעמדתנו הסעיף חל וההטבות נותרות בעינן, ואם לא אקיים על זה דיון".

ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' הגיב לו בדיון ואמר: "לא ליברמן הביא לבחירות האלה, ואין לעניין הטבות מס והצהרונים שום קשר לבחירות. לעניין ההטבות אני חושב שסעיף 38 חל. לעניין הצהרונים שעלה כאן, שר האוצר אישר מראש רק עד חודש ספטמבר, אז אם רוצה שר האוצר, יתכבד משרד האוצר כפי שהוא מביא לנו הרבה מאוד העברות תקציביות ויפתור את נושא המימון ויאריך אותו עד אוקטובר.

"אין פה שום קשר לבחירות, לא יכולים להביא העברות של מיליונים ואת הצהרונים להשאיר בצד".

יועמ"ש ועדת הכספים, שגית אפיק, סיכם: "לעמדתנו סעיף 38 חל. פנינו לרשות המיסים ומשרד המשפטים לקבל חוות דעת, משרד המשפטים ציין בתשובה כי ככלל סעיף 38 חל, ולכן יש מענה עד לכנסת הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר