עפולה החרדית

הפתעת המצ'ינג של הקהילה הפורחת בצפון הארץ

במגבית ויזניץ "תנו לבבכם", שהסתיימה לא מכבר בלטה במיוחד הקהילה הצעירה והתוססת בעיר עפולה שגייסה כמעט מיליון וחצי שקל • "יש כאן קהילה פורחת שמונה מאות משפחות, וצפויה להתרחב בקרוב. הקהילה הוכיחה שהלב זה כאן" (בארץ, שיווקי)

הקהילה הויזניצאית בעפולה (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

מגבית "תנו לבבכם" של חסידות ויזניץ קבעה שיא חדש בעולם המצ'ינג בגיוס 52 מיליון ש"ח מכ-70 אלף תורמים. כשמנסים להבין איך הגיעו לשיא הזה, צריך לרדת למספרים הקטנים יותר, כמו 4500 המתרימים מבני החסידות וידידיה, מעשרות החפ"קים שפעלו ברחבי הארץ והעולם, כאשר הנתונים מצביעים על עוצמת ההתגייסות שאין לה אח ורע.

כך נטלנו לדוגמא יעד "קטן" לכאורה הרחוק מהמעוזים החרדיים, העיר עפולה כמשל. שם גוייס כמעט מיליון וחצי שקל. מה בין ויזניץ לעפולה? מתברר שלחסידות יש קהילה צעירה מכובדת ופורחת בעיר הצפונית המונה כיום מאות משפחות, וצפויה להתרחב בקרוב. כך מאשר לנו הרב יעקב זורגר, מנהל מוסדות ויזניץ בעיר וחבר רשימת שס"ג בעיר.

"בעקבות מצוקת הדיור במרכז החליט מרן האדמו"ר שליט"א לחפש פתרונות של 'לכתחילה' בפריפריה", מספר זורגר, "לאחר חיפושים ובירורים הוחלט לבחור בעיר עפולה, עיר המעניקה את מלא האפשרויות לבנייה חדשה של קרייה איכותית מכל הבחינות, במרחק סביר מהמרכז. כיום מונה הקהילה החסידית בעיר מאות משפחות בשכונה חדשה וצעירה, בנייה חדשה של דירות רחבות ידיים ברחבות הדעת כאשר הקרוב ייבנו עוד מאות יח"ד בשכונה שהפכה למוקד התעניינות כלל חרדי".

"רק לאחרונה אושרה במועצת העיר תוכנית להקמת קריית חינוך ענק לבנים ובנות, כולל גנים, חיידר, בית ספר ועוד", מוסיף הנציג הויזנצאי ומספר על שיתוף פעולה פורה עם הנהלת העיר, "יש שני חברי מועצה חרדים בעירייה מטעם שס"ג, לאחרונה מונה הרב צורי כהן לסגן ראש עיר, ראש העיר עושה הכל בכדי להפגין את שיתוף הפעולה בין הקהלים בעיר".

חזרה למצ'ינג. "כמו בכל ריכוז של חסידות ויזניץ, הקמנו כאן בעיר חפ"ק מיוחד בניהולו של הרב יוסף ויזל מחשובי העסקנים בעיר עפולה, כל האברכים התחייבו לגייס סכומים למען השלמת הבניין שנמצא בבת עינו של האדמו"ר. ברוך ה' גייסנו סכום גבוה ומכובד בסיוע של המון ידידים וחברים, גם מכרי כאן בעיר תרמו, חרדים ושאינם", מסיים זורגר. אין ספק שהנתונים מספרים את סיפורה של ויזניץ, שהסתערה על האתגר ופשוט הראתה עוצמה וציבור אדיר לכלל הציבור החרדי בהיקף שללא ספק, עוד יילמד

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר