"חב"ד - מיסיונרים יהודים"

'מלחמת דת' ברמת גן: החרדים והחילונים יפגינו - זה מול זה

"ילדים, בואו תגידו כמה פסוקים ותקבלו קרטיב", אמרו חסידים לילדים בגן שעשועים ברמת גן, והקפיצו את סגן ראש העיר - שפרסם תגובה מקוממת. האווירה בעיר נפיצה, גם בשל 'מצעד התועבה' (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
החב"דניקים בפעולה, מול הילדים (צילום: מתוך פייסבוק)

את מה שמתרחש בימים אלו בעיר רמת גן כבר ניתן בהחלט להגדיר כ'מלחמת דת'. שורת אירועים שהתרחשו לאחרונה, כמו גם הנחיות חדשות של ראש העיר כרמל שאמה, מובילות לעצרת מחאה חרדית שתיערך נגדו הערב (שלישי). מול עצרת זו, צפויה להיערך הפגנה של פעילים חילוניים.

הכל החל בהצהרה של שאמה הכהן, לפיה הוא יפעל להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בעיר - דבר שכמובן עורר את חמתם של הנציגים החרדים והדתיים בעירייה.

המתיחות התגברה מאז 'יום העצמאות' האחרון, לאחר שפורסם כי נערה שנקראה לבמת יום החגיגות בטקס המרכזי, בו הופיע הזמר נתן גושן, הורדה מהבמה על ידי מנהל המחלקה התורנית בעירייה, בנימוק שזהו "אירוע דתי". סערה זו ניצתה אמש מחדש, לאחר שתיעוד המקרה נחשף.

לכך יש להוסיף את 'מצעד התועבה' שהתקיים ביום שישי האחרון, לראשונה בתולדות העיר, ועורר את חמתם של כלל הציבור החרדי והדתי המקומי.

עצרת המחאה החרדית המתוכננת להערב

ואם לא די בכל אלו, הרי שהיום בחר סגן ראש העיר רועי ברזילי להוסיף אש למדורה, כשפרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא מזדעק נגד חסידי חב"ד שפעלו לאמירת פרקי תפילה ותהלים בקרב ילדי העיר.

ברזילי פרסם תיעוד ווידאו מפעילות החב"דניקים, וכתב: "ככה נראית מיסיונריות יהודית במלוא הדרתה וגסותה, חסרת מעצורים ועכבות. האם זו היהדות שאותה ביקשנו? יהדות שמתמרנת, משחדת ומשחיתה את תום ילדינו?".

"אם אתם רואים עוד מקרים בהם היהדות ירדה מהמסלול, ופוגעת בערכי היסוד של עצמה ושל החברה הישראלית - אתם מוזמנים לפנות אלי", סיים סגן ראש העיר את הפוסט הפרובוקטיבי.

ההודעה על ההפגנה החילונית

הערב כאמור, בשעה 19:00, תיערך בכיכר רמב"ם ברמת גן עצרת מחאה, בה ישאו דברים רבי יגאל כהן, רבי זמיר כהן, רבי יעקב אריאל ורבי יצחק בצרי. במקביל, באותו מקום תיערך הפגנה חילונית, כתמיכה בראש העיר כרמל שאמה על פעולותיו למען תחבורה ציבורית בשבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר