נאום תקיף

פינדרוס לגרמן: "כשנשים רוצות לרקוד בלי גברים זו בעיה?"

ח"כ יצחק פינדרוס התייחס בנאום בכנסת ל"סערת ההפרדה", ותקף את ח"כ יעל גרמן על נאומה על "פלורליזם" ותהה האם פלורליזם זה לא לאפשר לחרדים לחיות לפי אמונתם (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך שידורי ערוץ הכנסת)

בימים האחרונים עלתה לכותרות שוב סוגיית ההפרדה בין גברים לנשים במקומות ציבוריים, זאת לאור דרישת 'יהדות התורה' לעגן בהסכם הקואליציוני שהחרדים יוכלו לקיים אירועים כפי השקפת עולמם, כפי שנחשף ב'כאן 11'.

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) התייחס לסערה שנוצרה בעקבות כך, בנאום שנשא היום (שלישי) במליאת הכנסת.

"אדוני היו"ר אני זקוק לעזרה", פתח פינדרוס את נאומו. "מכיוון שאני בא מבית של דוברי אנגלית וגדלתי על עברית, אז יש לי כמה מילים באנגלית שאני לא מצליח להבין עד היום את התרגום שלהם, הם מבלבלים אותי. בפרט שבוע שעבר כששמעתי את נאומה בן הדקה של יעל גרמן: פלורליזם מהו".

"אני מנסה להבין", תהה פינדרוס, "האם פלורליזם זה שבשכונת מאה שערים יש אנשים שאוהבים ששמחת בית השואבה תהיה בהפרדה ואין להם אפשרות לעשות את זה, או נשים שרוצות לרקוד לבד, בלי גברים, אז עושים את זה עם מחיצה, ואין אפשרות לעשות את זה, או האם כשכ"ק האדמו"ר מויז'ניץ בשכונה שלו, שהוא רוצה שבאוטובוסים יסעו בהפרדה, וגדולי ישראל הצטרפו אליו - אצלו בשכונה, האם זאת בעיה?".

"אז מה זה פלורליזם? האם זה משהו שאי אפשר לאפשר לאחר לעשות את זה, את מה שרוצה, האם זה בעייתי?", תהה פינדרוס.

"אשמח מאוד אם מישהו יעזור לי להבין את המושג הזה. כשיעל גרמן מתעוררת ואומרת: 'לא יתנו בירושלים', ועל זה נולדה העמדה המפורסמת של דינה זילבר, שבירושלים בעיר של 40% חרדים, רוצים ספריות בהפרדה וארועים בהפרדה ולא יכולים לקבל את זה בשם אותה מילה לועזית שאיני יודע מה משמעותה: פלורליזם", סיים פינדרוס את נאומו.

מח"כ יעל גרמן נמסר בתגובה: ניכר כי חה"כ פינדרוס לא קרא ולא שמע את דברי. אילו שמע היה יודע שחשוב לי להלחם על זכותו וזכות הקוראים לקיים את אמונתם בדרכם. אך באותה המידה אני אלחם על זכותי לקיים את אמונתי בדרכי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר