חילולי השבת באשדוד

מכרז להשכרת סירות בנחל לכיש; הזכיין יוכל לפתוח בשבת

החברה העירונית לתיירות אשדוד יוצאת במכרז להשכרת סירות בנחל לכיש כאשר "אם הזכיין יחפוץ בכך הוא יכול לפתוח בשבת" • עיריית אשדוד בתגובה: "פועלים תחת עקרון הסטטוס קוו" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נחל לכיש. אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

כרסום נוסף בחומת הסטטוס קוו באשדוד? החברה העירונית לתיירות אשדוד יוצאת בימים אלה במכרז להשכרת סירות בנחל לכיש - לאחר שלא פעל בו שייט כזה מזה 50 שנה, כאשר בעניין ההפעלה בשבת מציינת החברה כי "עמדת עיריית אשדוד היא שאם הזכיין יחפוץ בכך הוא יכול לפתוח בשבת".

על פי התכנית העירונית, בשלב הראשון יוקם מזח צף ממנו יורדו אל המים כ-20 סירות אשר יפעלו בתוואי של כ1.5 ק"מ – מסביבות פארק אתגרים ועד בסמוך לשפך הנחל אל הים. באזור המוגדר לשייט יושכרו לציבור המשתמשים סירות פדלים.

לשאלת 'ידיעות אשדוד' אם אטרקציית השיט תפעל בשבתות השיבו בחברה: "זה תלוי בזכיין. עמדת עיריית אשדוד היא שאם הזכיין יחפוץ בכך הוא יכול לפתוח בשבת".

יודגש כי על פי הפרסומים בעיתונות המקומית באשדוד, הזכיין יפעיל את השייט תחת פיקוח של 'פארק אתגרים' העירוני הסמוך, פארק שמחלל שבת מזה מספר שנים, ואשר בשנה שעברה אף הורחבו בו חילולי השבת במספר אטרקציות נוספות שפעלו בשבת.

בהקשר זה יש לציין כי בשנה שעברה חשף 'כיכר השבת' כי למרות הסכמות לסגירת פארק אתגרים בשבתות, שהושגו בעבר על ידי יו"ר משמרת השבת באשדוד הרב יונה ארליך, ראש העיר יחיאל לסרי דרש את המשך הפעלתו מכוח "הסטטוס קוו".

במכתב נוקב ששיגר הרב ארליך בשיאו של מאבק השבת בעיר אשתקד לנציגים החרדים, הוא כתב כי "בחודש מאי 2014 החליטה יו"ר הדירקטוריון 'חופית' החברה העירונית לפיתוח התיירות באשדוד לסגור את פארק אתגרים בשבת ובמועדים. בגין ההחלטה פניתי למספר רב של מוסדות וארגונים להביא את תלמידיהם ל'פארק אתגרים' והם החלו להתארגן לכך.

"ברגע האחרון, לאחר ש'פארק אתגרים' פירסמה שהם יהיו סגורים בשבת, החליט ראש העיר והורה להשאיר את הפארק 'פתוח בשבת' בניגוד להחלטת הדירקטוריון, בטענה שמה שפתוח ישאר פתוח. לדבריו: יש סטטוס קוו שמה שהיה פתוח לפני היבחרו לראש העיר בקדנציה הראשונה הוא משאיר פתוח".

לאור המדיניות הנ"ל, אין ספק שהשייט בנחל לכיש באשדוד, שנחשב בוודאי לאטרקציה חדשה, לא אמור לפעול בשבת. לאור זאת תמוהה תגובת החברה העירונית כפי שצוטטה ב'ידיעות אשדוד' לפיה הזכיין יוכל להחליט בעצמו אם להפעיל את השייט בשבת.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "העירייה פועלת תחת עקרון הסטטוס קוו, קרי, פעילות בילוי ופנאי בגזרת החוף המותרת באשדוד (כעיר חוף) מאז ומעולם בכלל, וגם במסגרת חוק העזר העירוני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר