ספורט כן, ישיבות לא

פתח תקווה: כך קוצץ תקציב התמיכות של הציבור החרדי

תקציב התמיכות של עיריית פתח תקווה נחשף ומגלה כי בעוד לכל היקר לציבור החרדי - ישיבות, בתי כנסת, מקוואות ועוד, התקציב קוצץ, דווקא ליעדים אחרים, כמו ספורט - התקציב גדל (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר רמי גרינברג (צילום: יהושע פרוכטר)

זעם בפתח תקווה: תקציב התמיכות של העירייה שנחשף השבוע מגלה, כי בעוד לכל הקדוש והיקר לציבור החרדי - ישיבות, בתי כנסת, מקוואות ועוד, התקציב קוצץ, דווקא ליעדים אחרים, כמו ספורט, התקציב גדל.

כפי שסוקר בהרחבה ב"כיכר השבת", יחסי 'יהדות התורה' עם ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג מתוחים מאז הבחירות, בהן ניצח ולאחריהן החליט להשאיר את יהדות התורה באופוזיציה. אך כעת, בצל מאבקי השבת בעיר בעקבות פתיחת הבריכה החדשה, נראה כי נשבר שיא חדש בקרע בין הצדדים.

השבוע, פורסם תקציב התמיכות שאושר בעת האחרונה בעיריית פתח תקווה. על פי הפרסום, התקציב שאושר בין היתר על ידי נציגי ש"ס החברים בקואליציה של גרינברג, כולל קיצוץ בתקציב לבתי הכנסת, הישיבות והמקוואות, לצד עליה בתקציב לספורט, לחיילי צה"ל ולעמותות נוספות.

כך לדוגמא, תקציב תמיכות לכוללים שעמד בשנת 2018 על סך של 735,000 שקלים, קוצץ ל-588,000 שקלים בשנת 2019. תקציב בתי הכנסת שעמד בשנת 2018 על סך של 140,000 שקלים, קוצץ בשנה זו ל-112,000 שקלים.

לעומת זאת, התקציב לטיפול בחיילי צה"ל שעמד בשנת 2018 על סך של 20,000 שקלים שודרג בשנה זו ל-45,000 שקלים. כמו כן, תקציבי הספורט והאומנות שודרגו אף הן בשנה זו, כך שהתקציב לתמיכות בעמותות ספורט עומד על 8,566,00 והתקציב לאומנות עלה ל-35 אלף שקלים.

בכיר ב'יהדות התורה' אומר ל'כיכר השבת': "אנחנו לא צרי עין, ושמחים בתקציב מוגדל לספורט ולחיילי צה"ל. אך לא ייתכן לגזול את כספם של כבשת הרש – אלו תלמידי הישיבות והכוללים שחיים גם כך בדלות ובעוני".

אבנר מוכתר, המקורב לראש העיר פרסם את תקציב התמיכות והתגאה: "שינינו את סדרי העדיפויות. תראו מה יורד בתמיכות ומה עולה. שנים החרדים קבעו. עכשיו השתנה משמעותית. וזו רק ההתחלה".

אם לא די בכך, ביממה האחרונה הצליח גירנברג לעורר את זעמם של החרדים בעיר לאחר שקרא בעמודה פייסבוק הפרטי שלו לבוא, להשתתף ולטעום באירוע הפתיחה של מסעדת 'נאפיס'. מסעדה לא כשרה הפתוחה בשבת.

מלשכת ראש העיר רמי גרינברג נמסר בתגובה: "מדובר בהשמצה פרועה של נציגי יהדות התורה, שלא מצליחים להסביר למצביעים שלהם מדוע הם מתבוססים בשיממון האופוזיציה כשראש העיר פועל לטובת ציבור החרדי באופן שלא היה כמותו בעיר.

"המספרים של תקציבי התמיכות בשנים האחרונות, אמנם היו מפוצצים, אך בפועל סכומים נכבדים מהמספרים הללו לא הגיעו ליעדם, כי לא קבעו אותם בבסיס התקציב אלא היתנו אותם למקרה שיישאר עודף בקופת בתקציב העירוני. בפועל, רוב הסכומים לא הגיעו לציבור החרדי, אך את זה מי יודע?! רק נציגי יהדות התורה שמבחינתם כבר נפנפו עם מספרי ענק שאין מאחוריהם כלום.

"כיום, ראש העיר לקח את כל תקציבי התמיכות וקבע אותם בבסיס התקציב, בלי תנאים ובלי שקרים. בשורה התחתונה הציבור החרדי מקבל היום יותר כסף ממה שקיבל בעבר. כל מנהלי המוסדות יודעים את זה וכמובן הנציגים מהאופוזיציה שעיניהם כלות מול העובדה שראש העיר משיג תקציבים גדולים יותר למוסדות החרדיים".

תגובת יו"ר ש"ס בעיר אוריאל בוסו לא התקבלה עד לשעת פרסום הכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר