הפגנה אלימה

הונג קונג: מליונים מוחים ברחובות נגד סין

העימותים ברחובות הונג קונג חזרו היום במלוא העוצמה. המפגינים מוחים על הצעת חוק שתחזק את השליטה הסינית במדינה. במהלך ההפגנה הצליחו המוחים להביא הישג (עולם)

הפגנה בהונג קונג, בחודש האחרון (צילום: shutterstock)

אלפי מפגינים יצאו לרחובות הונג קונג במחאה נגד חוק ההסגרה לסין, לאחר האלימות בין המפגינים לשוטרים נרשם הישג למפגינים לאחר שהוחלט על דחיית הדיון בהצעת החוק שתחזק את השליטה הסינית בהונג קונג.

היום (רביעי) חזרו המפגינים בהונג קונג לרחובות, חסמו צירים מרכזיים ואת הכניסה לבניין המועצה המחוקקת, כך שהמחאה שהתחילה בצורה רגועה התפתחה בהמשך לאלימה כלפי השוטרים שניסו לעשות סדר ברחובות.

לאחר שהשוטרים לא הצליחו לפזר את המפגינים בטובות, החלו להגיב בירי של כדורי גומי, בתותחי מים מיוחדים לפיזור הפגנות ובעיקר ריססו גז מדמיע על כל מי שהתגודד מסביב לבניין המועצה.

המחאה לא הייתה רק ע"י הולכי הרגל אלא גם ע"י אזרחים שעצרו את רכבם על פי קוד מוסכם בין חבריהם ובכך הצליחו לשתק את הכבישים הראשים של העיר, מה שיצר מטבע הדברים כאוס אדיר בכל מערך התחבורה.

בכלי התקשורת הבינלאומיים דיווחו כי לבית החולים המקומי פונו כ-22 אנשים כאשר חלקם שוטרים שנפגעו וחלקם אזרחים שהפגינו, מצבם של רובם היה יציב, ורק חלק קטן נאלצו להישאר תחת השגחה רפואית קפדנית.

ככל הנראה, ההודעה של חברי המועצה המחוקקת על דחיית הדיון בהצעת החוק, נבעה מהמפגינים שהתקהלו מסביב למועצה המחוקקת והפעילו עליהם לחץ אדיר לביטול החוק, בינתיים הצליחו להשיג הישג ראשוני - של דחיית החוק.

עם זאת, מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, הבהירה אחרי "הפגנת המיליון" כי בכוונתה להמשיך ולקדם את החוק. לדבריה, השינויים בו חשובים ויסייעו להונג קונג למצות את הדין עם הראויים לכך ולמלא את המחויבויות הבינלאומיות שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר