השריפה במוסיוף

החקירה: משחק ילדים באש במחסן מאולתר הציתה את הבניין

ביום שלישי השבוע פרצה שריפה בבניין בן 4 קומות בשכונת הבוכרים בירושלים. מחקירת השריפה עולה כי משחק ילדים באש במחסן מאולתר שהוקם בגג, הביא להתלקחות (חדשות)

(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, מחוז ירושלים)

בשעות הערב של יום שלישי השבוע, פרצה שריפה גדולה בבניין בן ארבע קומות ברחוב מוסיו, בשכונת הבוכרים בירושלים.

למקום הוזנקו חמישה צוותי כיבוי והצלה ולוחמי האש נכנסו אל הבניין, תוך שקורות עץ כבדות בוערות נופלות עליהם וסביבם, ביצעו סריקות לאיתור לכודים, כיבו את האש סביב מיכלי הגז והשתלטו על הלהבות.

השריפה שהחלה כתוצאה מהתלקחות מחסן עץ שהוקם באופן לא בטיחותי ותקין בקומה העליונה של הבניין, התפשטה אל גג הבניין אשר התלקח בעוצמה, ומיכלי גז רבים אשר הונחו על גג הבניין באופן פיראטי, לא בטיחותי ומסוכן, התלקחו אף הם, והיה חשש לפיצוץ המיכלים.

הבניין שנשרף (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהחקירה של חוקרי כבאות והצלה לישראל-מחוז ירושלים עולה כי השריפה החלה ככל הנראה כתוצאה ממשחק ילדים באש בתוך המחסן המאולתר שהוקם בקצה חדר המדרגות.

כתוצאה מהתלקחות מחסן העץ הפיראטי, התפשטה האש במהירות לריהוט, לוחות עץ לסוכות ומיכלי גז אשר היו על הגג, בחסדי שמים והודות לפעילות המקצועית והאמיצה של לוחמי האש, נמנע אסון כבד במקום.

כזכור, אחת הדיירות בבניין, סיפרה בשיחה עם "כיכר השבת" כי "יש פה ילד שגר עם ההורים שלו, הוא עלה לגג, יש שם מחסן, הוא הדליק אש וזה התחיל להתפשט".

מדבריה, נראה כי לא הייתה בכוונתו להצית את האש אלא כנראה מדובר במשחק מסוכן. "הוא הלך מהמקום ופגש למטה את אחד השכנים", היא אומרת, "סיפר לו שיש אש וברח ואז החלה להתלקח אש ממש גדולה".

"יש לי מזל שהבית שלי לא נשרף", היא מסכמת תוך כדי ניסיון להחזיר את המצב לקדמותו, "רק קצת עשן".

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים שבים ומזכירים לציבור:

  1. חל איסור מוחלט לחסום את חדר המדרגות ופתחי החירום אל הגג. פתחים אלו נועדו לשחרור עשן ולחילוץ לכודים בזמן שריפה. חסימה של פתחים אלו, עלולה לגרום להילכדות דיירי הבניין בזמן שריפה ולפגיעה קשה בחיי אדם וברכוש.
  2. חל איסור מוחלט להתקין מיכלי גז באופן פיראטי ובמקומות שלא נועדו לכך, התקנה של מיכלי גז, שלא באמצעות חברה בעלת רשיון וטכנאי מוסמך, משמעותה סכנת חיים מיידית לדיירים.
  3. חל איסור מוחלט לבנות, לשנות או להתקין מבנים ארעיים או קבועים בתוך בניין מגורים, ללא היתר מתאים מהרשויות וממפקחי האגף להגנה מאש של כבאות והצלה לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר