מגיבים לגרסת 'האלימות ההדדית'

בחסידות זועמים: "הפרחחים מעזים להוסיף חטא על פשע"

גרסתם של בני הנוער המשוטטים, שנעצרו לאחר שתועדו מרביצים לחסידים בליל חג השבועות, כפי שנפרסה ב'כיכר השבת', הדהימה את החסידים הללו, שכעת נזעקים ומגיבים בחריפות רבה (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
חסידי דאראג, עם רבם. אילוסטרציה (צילום: יהודה פרקוביץ)

אנשי חסידות דאראג נדהמו לקרוא אמש (חמישי), ב'כיכר השבת' את גרסתם של בני הנוער המשוטטים שנעצרו לאחר שתועדו מרביצים להם בליל חג השבועות.

כזכור, שניים מהנערים הללו התעקשו כי התיעוד שפורסם, והסעיר את הציבור החרדי, אינו מביא את התמונה בכללותה. לדבריהם, הם בעיקר התגוננות מפני אלימות הצעירים החסידיים.

כעת כאמור משיבים בדאראג לטענותיהם, ו"שמים את הכל על השולחן", כהגדרתם. לדבריהם, ההתפרעויות הקשות החלו כבר בליל שבת, לפני חג השבועות, כאשר אותם 'פרחחים', דרדרו בחוזקה עגלת קניות, ישירות לעבר אחד מחשובי החסידים, בזמן שזה הלך לתומו ברחוב.

"כך שהגרסה של בני הנוער, שכל הבלגן התחיל רק בגלל השלכת כוס מים בליל החג, שקרית ואינה נכונה", אומרים החסידים. "הפרחחים מעזים להוסיף חטא על פשע".

תיעוד האלימות הקשה (צילום: מצלמות אבטחה)

עוד מוסיפים בחסידות בשיחה ל'כיכר השבת', כי "השבאבניקים האלו", כהגדרתם, לא התעסקו ב'משחקי מים', כפי שהם טוענים, אלא התיזו ללא הפסקה מצינור כיבוי אש, שממוקם בתחנת הדלק הסמוכה, לעבר גברים, נשים וילדים, מה שגרם לנזקים של אלפי שקלים, לכובעים ולשטריימלים, אותם לבשו העוברים ושבים.

"התחננו וביקשנו מהם בצורה יפה, להפסיק את ההשתוללות חסרת הרסן שלהם,. רק לאחר שהם סירבו חלק, מהחסידים הפעילו את כוחם כנגד אותם פורעים, מחוסר ברירה, ומפני הפחד ששרר ברחוב מפני המשתוללים".

עוד הם מספרים, על אחד מהחסידים, שהיה מאושפז בבית החולים במהלך החג, וילדיו הגיעו ללמוד בבית המדרש, וכשחזרו לביתם בליווי אדם מבוגר, הם הוכו באכזריות על ידי אותם נערים פוחזים, על לא עוול בכפם.

מרדכי ויוסף חיים, הנערים ששוחחו עם 'כיכר השבת'

"אנחנו לא מצפים מאנשים שרחוקים מתורה ומצוות להתנצל על מעשיהם", משיבים בחסידות לדברי הנערים כי אין בכוונתם לבקש סליחה.

באשר לטענות הנערים כי בעיר לא דואגים לצרכים שלהם, אומרים החסידים: "אנחנו לא אמורים לדאוג לפתרונות לנוער הנושר והמשועמם. שייפנו לעירייה כדי לקבל טיפול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר