מסתמן

השוטר שהכה את האוטיסט החרדי לא ייחקר

על פי חשיפת 'מעריב', במח"ש מתכוונים לסגור את סיפור הכאת האוטיסט החרדי בי-ם ללא חקירה כנגד השוטרים שנהגו באלימות כלפיו. הסיבה: השוטר לא ידע על מצבו (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט, הסבר בתחתית הכתבה)

מתברר שבמשטרה מתעקשים שוב לסגור תיקים לשוטרים אלימים שהכו חרדים ושוב לא ישלמו את המחיר על מעשיהם. הבוקר (שישי) נחשף ב'מעריב' כי מסתמן שלא תיפתח חקירה נגד השוטר שעצר באלימות את הצעיר החרדי האוטיסט בל״ג בעומר בירושלים. כך עולה ממסקנות החקירה של מח״ש. הדו״ח יוגש לפרקליטות בשבוע הבא.

על פי העיתון, הסיבה שלא תיפתח חקירה נגד השוטר בי-ם היא כי בזמן האירוע השוטר לא היה יכול לזהות כי מדובר באדם אוטיסט.

לטענת חוקרי מח״ש התנהלות השוטר באירוע תוך כדי הלחץ והאווירה הייתה סבירה. במח״ש טענים לאחר חקירת האירוע כי אין אלימות חריגה מצד השוטרים. זאת למרות התיעודים, בהם נראה השוטר מושך באוזנו של העצור לאחר שהוא כבר כבול באזיקים ומדמם בפניו.

האלימות, מזווית נוספת (באדיבות המצלם)

כזכור, מיד לאחר האירוע במשטרה מיהרו להגיב ולחפות על השוטרים האלימים: "במהלך פעילות המשטרה לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים.

"מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע"י מד"א. יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן", מסרו בזמנו במשטרה.

התיעוד הראשוני שהופץ ברשתות החברתיות גרר כזכור ביקורת קשה על התנהלות שוטרי מג"ב, מכל קצוות הקשת הפוליטית ועורר טענות על אלימות משטרתית באופן כללי במקרים רבים כנגד הציבור החרדי.

  • סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את הצלם לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר