חשיפת 'כיכר'

הרב מבהיר: 'העדה' מעבירה רק ז'בו לרבנות

אחרי הודעת ההבהרה מטעם 'העדה החרדית', גם הרב מרדכי הכהן, שכתב את המכתב הראשון, חוזר בו ומבהיר כי בשחיטת העדה מעבירים רק בשר עם חשש ז'בו לרבנות הארצית (ארץ)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
בהמות מזן ז'בו (צילום: or alternatively, מתוך ויקיפדיה)

הרב מרדכי הכהן, מבהיר במכתב ששיגר אל דוד אסרף ואל הרב אליהו אילוז, ממחלקת כשרות רבנות ארצית, כי העדה החרדית מעבירה רק בשר ז'בו לכשרות הרבנות הראשית.

אתמול חשף 'כיכר השבת', כי הרב כהן, טען במכתב כי ביקר במשחטה ושם ראה כי כאשר נמצא סירכא, מעבירים את הבשר של שחיטת בד"ץ העדה החרדית לשחיטת הרבנות הארצית, שם מחתימים חלק מהם כבשר חלק, ורק את הסירכות הקשות יותר, כבשר כשר.

ברבנות הארצית זעמו על הדברים, שאינם נכונים, ובועד השחיטה של העדה החרדית הוציאו מכתב הבהרה. אחריהם, הוציא גם הרב כהן עצמו הבהרה כתובה.

במכתבו הוא מפרט, כי העדה החרדית מקפידה לא לקחת כלל מבשר ז'בו, למרות שרוב ככל גדולי ישראל התירו והכשירו את אכילתו.

יצוין, כי מדובר בבהמה עם כל סימני הטהרה, אך אין מסורת של אכילה לגבי זן זה, ולכן פסק החזון איש, כי הוא אסור באכילה. עם זאת, במרבית מערכות הכשרות סומכים על המתירים.

הרב כהן מציין, כי רק בשר ז'בו מעבירים מבד"ץ העדה החרדית לכשרות הרבנות, וכי ברבנות הארצית מציינים כבשר חלק רק בהמות שנמצאו נקיות מסירכות.

יודגש כי במשחטה המדוברת, של דבאח, מקפידים ברבנות הארצית ובבד"ץ בית יוסף להחתים על בשר שהוא "חלק לפי שיטת הבית יוסף", רק ריאות שנמצאו ללא סירכות כלל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר