מ'אוהב' לאוייב

איווט ליברמן מצהיר: נכפה ממשלת אחדות ללא החרדים

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן הודיע הערב כי אינו פוסל אפשרות שסיעתו תמליץ לאחר הבחירות על בני גנץ להרכבת הממשלה. היעד: ממשלת אחדות ללא המפלגות החרדיות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וליברמן. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן הודיע הערב (מוצאי שבת) כי אינו פוסל אפשרות שסיעתו תמליץ לאחר הבחירות על בני גנץ להרכבת הממשלה. היעד: ממשלת אחדות ללא המפלגות החרדיות.

לדבריו: "בשבוע האחרון, על רקע הניסיונות מצד נתניהו למקד את הקמפיין בשאלה מי יהיה ראש הממשלה, נדהמתי לראות את התחרות הפרועה והמבישה שהתפתחה בין גנץ לנתניהו בשאלה מי יכנע ומי יוותר יותר לחרדים".

"מפלגת 'ישראל ביתנו', הוסיף ליברמן: "בניגוד מוחלט ל"ליכוד", סבורה שהסוגיה החשובה ביותר שהבוחר צריך לשקול בבואו אל הקלפי היא איזו ממשלה תהיה ומה יהיה הרכבה – אם זו תהיה ממשלת הלכה או ממשלה לאומית וליברלית".

איווט הצהיר כי שאיפתו שתוקם ממשלה ללא המפלגות החרדיות: "בנסיבות שנוצרו - הקטסטרופה שהציבור עדיין לא כל כך מודע לה בתקציב המדינה, והאתגרים הביטחוניים הצפויים – תפקידנו לכפות על "הליכוד" ועל "כחול לבן" להקים ממשלת חירום לאומית ליברלית: 'ישראל ביתנו' - 'הליכוד' - 'כחול לבן'".

ליברמן לא פסל אפשרות שסיעתו תתמוך בבני גנץ לראשות הממשלה וכתב: "ממשלה שתשקף את רצון הרוב המוחלט של אזרחי מדינת ישראל. המפלגה שתקבל את מרב המנדטים, נציגה יהיה המועמד להרכבת הממשלה - בלי החרדים ובלי איתמר בן גביר".

מ'הליכוד' נמסר: "יצא המרצע מהשק: ליברמן אומר בפירוש שהוא מוכן ללכת עם לפיד וגנץ ולכפות הקמת ממשלת שמאל. מי שרוצה ממשלת ימין חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו".

מ'כחול לבן' נמסר: " אם ליברמן היה מגיע למסקנה הזאת לפני שהוא ומפלגתו הצביעו בעד פיזור הכנסת - היו נמנעות בחירות מיותרות. אבל כמו שאומרים בחוג הקוטב הצפוני - עדיף מאוחר מאשר לעולם לא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר