בפעם השביעית

הועידה השנתית השביעית לרפואה והלכה של מאוחדת ומכון יד הרמ"ה

צמרת עולם הרפואה, רבני בתי חולים, יועצים ועסקנים השתתפו במפגש הלכתי רפואי ייחודי שנערך מזה השנה השביעית ע"י מכון יד הרמ"ה ומאוחדת • במפגש הופיעו גדולי הרופאים שעסקו במגוון נושאי רפואה לאור ההלכה (חדשות בריאות, שיווקי)

(צילום: יח"צ)

בסיפוק רב מסכמים במאוחדת ובמכון יד הרמ"ה את הוועידה השנתית לרפואה והלכה אשר כבר קנתה לעצמה מקום של כבוד בעולם התורני כבמה המרכזית לבירורי עניינים אקטואליים ברפואה והלכה ומוקדשת לרב-שיח עם שורה של רופאים מומחים, בעלי מוניטין.

בוועידה השתתפו ונטלו חלק עשרות רופאים, רבנים ומורי הוראה, רבני בתי חולים, יועציים רפואיים ועסקנים.

הועידה מתקיימת ביוזמת המרכז לרפואה לאור ההלכה מכון יד הרמ"ה בנשיאות הגאון רבי מתתיהו דייטש שליט"א רב שכונת רמת שלמה, לזכרו ובמשנתו של הגר"מ הלברשטאם זצ"ל, חבר בד"צ העדה החרדית וחבר ועדת ההלכה במרכז הרפואי שערי צדק אשר היה מעמודי ההוראה וממכווני דרכה של הרפואה לאור ההלכה, ובחסות קופת חולים מאוחדת.

פתח והנחה את הוועידה הרב יהודה לוי, מנהל השיווק מאוחדת ירושלים. בדבריו ציין כי מטרת ההתכנסות הינה לחבר בין עולם ההלכה ועולם הרפואה, וללבן את הסוגיות המשותפות לטובת הציבור. "מאוחדת בכלל ובאזור ירושלים בפרט, עושה רבות בתחום זה והייתה החלוצה ביוזמות אלה" אמר והוסיף כי "מאוחדת כקופה המובילה בציבור החרדי אשר לה בירושלים והסביבה כחצי מיליון חברים, מתוכם כ 300 אלף נמנים עם הציבור החרדי, ולכן אך טבעי הוא שהיא זאת שפועלת ויוזמת מפגשים אלה ובכך יוצרת את החיבור של הרפואה מצד אחד והרבנים והעוסקים בתחום מהצד השני היושבים ומלבנים יחד את הסוגיות הרלוונטיות לטובת שיפור השירות לציבור זה".

בדבריו הודה להנהלת מכון יד הרמ"ה על שיתוף הפעולה בעצה ותושיה במשך כל ימות השנה ועל ארגון המוצלח של הועידה המרשימה.

כן נשא דברי ברכה מנהל מחוז ירושלים במאוחדת ד"ר יובל וייס שהדגיש אף הוא את החשיבות שמאוחדת רואה בשיתוף הפעולה לטובת הכלל, כנמו כן מאוחדת דואגת להביא את מיטב הרופאים המקצועיים וכל השרותים המתקדמים ביותר ללקוחותיה. דר' וייס ציין את הביקורים התכופים שלו אצל הרבנים בירושלים בכדי לשמוע את דעתם ולראות מה צרכי הציבור, גם בפתיחת מוקדי השבת והחירום נערכו התייעצויות רבות עם הרבנים וזאת על מנת לדאוג שהכל יהיה עפ"י ההלכה. כמוכ' במוקדים של ערבי צומות וחגים ישנו שת"פ מלא בין הרבנים לרופאים. בנוסף אנו מחזיקים מנהלי קשרי קהילה בתוך כל קהילה על מנת להנגיש את השירות במידה הטובה ביותר ועפ"י ההתאמה למגזר".

הגאון הגדול רבי אשר וייס שליט"א גאב"ד דרכי תורה ורב הפוסק בית החולים שערי צדק, נשא דברים הלכתיים בענינים של רפואה והלכה, וציין את החשיבות והערך של כזה מפגש.

במשא ההלכתי שנשא נשיא המכון הגר"מ דייטש ציין כי מטרת הכינוס איננה פסיקת הלכה, שכן כל מקרה צריך לידון לגופו. הכינוס נועד להעשיר את הידע בחידושי הרפואה – מחד, ומאידך לעורר את המודעות של הרופאים לגישת ההלכה בסוגיות היסוד בתחום הרפואי בו הם מתמחים.

הגר"מ דייטש הביע הערכה והוקרה למאוחדת, על היוזמה הברוכה לקיום הכינוס, המהווה חוליה נוספת בשרשרת הפעולות הברוכות של מאוחדת לטובת כלל הציבור וההתחשבות בשמירת גדרי ההלכה והצניעות כראוי. בסיום דבריו הביע הוקרה והערכה לרופאים המשתתפים על מסירותם ועשייתם להידוק הקשר עם פוסקי ההלכה, דבר התורם רבות למטופל ולמשפחתו.

לאחמ"כ נשאו הרופאים הבכירים הרצאות מקצועיות להעשרת הידע, ובהם פרופ' נרי לאופר אחראי החתום במאוחדת, שהציג את הפריסה של מאוחדת בתחום באזור ירושלים, פרופ' שמחה יגל מנהל אגף נשים וילדות הדסה, פרופ' חננאל הולצר מנהל היחידה בהדסה, פרופ' בנימין ראובינוף מנהל אגף נשים ויולדות בהדה עין כרם, וכן הוצגו ממצאים חדשניים מתקדמים בעולם הרפואה.

כן נשאו דברים הרה"ג רבי משה שלזינגר שליט"א יו"ר ארגון פרי חיים, והרה"ג רבי חיים יהודה כהן שליט"א רב הפוסק של ועד הכשרות של העדה החרדית.

כמו"כ רב שיח ופנאל מיוחד של שאלות ותשובות בהנחיית הרב משה ברים מנהל המגזר החרדי במאוחדת, בהשתתפות הרב משה פלג רב בית החולים שערי צדק, הרב הראל פדידה רב בית החולים אסף הרופא, הרב פנחס פרנקל רב משרד הבריאות, הרב ישראל טירנואר יו"ר מוקד הרב.

בסיום קיבלו המשתתפים את הספר רב התוכן "רץ כצבי" על עניני רפואה והלכה, שערך הרב צבי רייזמן מלוס אנגלס, חבר ועד הידידם של מכון יד הרמ"ה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר