"אור בכל מושבותם"

רבה של ארגנטינה: "באמצע הברית החשמל והחימום נפלו"

בעקבות קריסת החשמל ההיסטורית במדינות דרום אמריקה, רבה של ארגנטינה הרב יצחק סאקה מספר בראיון ל'כיכר' על כך שהיהודים המשיכו כרגיל למרות החושך והקור (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב יצחק סאקה (צילום: כיכר השבת)

תקלת ענק הובילה לניתוק כל ארגנטינה ואורוגוואי ממערכת החשמל. בסך הכל, כמעט 48 מיליון בני אדם שנותרו שקועים בעלטה. רבה של ארגנטינה, הרה"ג יצחק סאקה, מספר על הרגעים של הפסקת החשמל ועל התחושות בקהילה היהודית והחשש מחוסר יציבות.

איפה הפסקת החשמל תפסה את הרב?

"למעשה, הפסקת החשמל מצאה אותי באמצע ברית מילה של זוג חשוב מאוד, שערכנו בבית הכנסת המרכזי שלנו בבואנוס איירס. אך למרות הקור והחושך וגשם הזלעפות שירד בחוץ, החלטנו להמשיך כרגיל. כמו שהיה לעם ישראל במצרים במכת חושך, התקיים בנו המאמר "ולכל בני ישראל היה אור במושבתם", כך ממש היה".

"חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף שליט"א שוהה בשבוע האחרון בארגנטינה, רבי דוד שיחי' היה באמצע מסירת שיעור לאחת הישיבות העומדות בנשיאותו, אך גם הרב המשיך כרגיל בשיעור".

מה היה התקלה שבשלה התרחשה ההפסקת חשמל?

"אני לא מצוי עד כדי כך בפרטיים הטכניים של התקלה, אנך לפי מה שהבנתי מדובר בתקלה ביטחונית חמורה שלא הייתה כמותה אף פעם באזור שלנו בארגנטינה".

"לפי מה שמסרו לי השלטונות, בעוד כשעה קלה שר האנרגיה של ארגנטינה ייתן לנו דיווח מדויק מה בדיוק קרה והאם דבר כזה יחזור בשנית, בינתיים אין לנו הרבה מידע מעבר".

הרב סאקה בראיון ל'כיכר'

התקלה בחשמל התחילה בבוקר, למה זה הפריע? לא היה אור יום?

"אצלנו בארגנטינה מזג האוויר הפוך מישראל כאשר בישראל קיץ אצלנו חורף. הבוקר היה גשמים אדירים ולא יצאה השמש ולכן למרות שהיינו באמצע היום, הכל היה חשוך ומפחיד. אך כאמור אצלנו היהודים האירו את היום באור התורה שלא נפסק אף לרגע, למרות החושך וחוסר התאורה. גם הקור האדיר ששרר בחוץ ללא הפריע לנו ללימוד התורה".

מה הצפי לפיתרון התקלה?

"ברוך ד' אצלי בבית חזר החשמל, ולכן גם אני יכול לשוחח איתכם, הטלפונים שלנו חזרו לעבוד. בבוקר כל הטלפונים שבתו ולא יכלנו לתקשר עם אף אחד. למיטב הבנתי, כבר בשעות הקרובות החשמל אמור לחזור לכל ארגנטינה. אנחנו במעקב צמוד ובודקים כל הזמן את מצב היהודים הזקנים והתינוקות שלא ייגרם להם נזק בגלל חוסר החשמל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר