התקנה הישנה, הוחזרה

לאחר שורת תקלות: המוהלים יצטיידו ב'כתב קבלה' מיוחד

הצטרפותם של עשרות מוהלים חדשים ושורת תקלות שאירעו והצריכו לעתים אף עריכת ברית מילה מחדש, הביאו את רבני ווילאמסבורג להחליט על חידוש התקנה - "כתב קבלה" לכל מוהל (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכינוס (צילומים: ד.ה כרם)

תחת הכותרת 'להחזיר עטרה ליושנה', נערך אמש (ראשון) בבית המדרש 'גאלאנטא' בווילאמסבורג כינוס רבנים מיוחד, בו לקחו חלק אדמו"רים ורבנים רבים.

הכינוס עסק בענייני ברית מילה, ובשורת תקלות שאירעו למוהלים בשנים האחרונות, בעת עריכת הברית.

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר מגיע לכינוס (באדיבות המצלם)

הרבנים הביאו דאגה רבה, בפני משתתפי הכנס, בעקבות עשרות מוהלים חדשים שהצטרפו בשנים האחרונות לתחום, ושורת תקלות חמורות שאירעו רק לאחרונה בעת עריכת הברית, מה שהצריך לפעמים מילה מחדש, או השלמות מסוימות שגרמו צער ועגמת נפש גדולה, לרך הנימול ולבני המשפחה.

לאחר שהרבנים שמעו את המצב, הוחלט פה אחד על החזרת תקנה, שהיתה מקובלת לפני שנים רבות, לפיה, כל מוהל יצטרך להציג כתב קבלה מיוחד, לעריכת ברית מילה, בדומה לכתב קבלה, אותם מציגים כבר שנים רבות סופרי סת"ם ושוחטים.

המכתב עליו חתמו הרבנים

עוד הוחלט על הקמת 'ועד משמרת ברית קודש', שיפקח על ענייני הבריתות ועל מוהלים חדשים שיבקשו להתחיל לעסוק במלאכת הקודש.

עם זאת, במכתב עליו חתמו משתתפי הכינוס, פוטרים הרבנים את המוהלים הוותיקים מהצטיידות בכתב הקבלה, ומדגישים שהחובה היא רק למוהלים חדשים.

בין הרבנים שהשתתפו בכינוס היו, האדמו"ר מהר"י מסאטמר, האדמו"ר מבאבוב 45, האדמו"ר מפאפא, והאדמו"ר מגאלאנטא. יו"ר האסיפה היה רבי יצחק שטיין, ראב"ד בד"ץ קארלסבורג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר