התקציב יאושר?

חשש בפתח תקווה: מוסדות החינוך החרדים - יופלו לרעה

לאחר עשרות שנים, במוסדות המוכש"ר החרדים בפתח תקווה, חוששים כי יופלו לרעה לאחר שטרם אושר עבורם תקציב להכשרת המוסדות לשנת הלימודים. גרינברג: "אין מקום לדאגה" (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רמי גריבנרג. ארכיון (צילום: חיים טויטו )

אחרי עשרות שנים, מוסדות החינוך החרדי בעיר פתח תקווה, המוגדרים כמוכר שאינו רשמי, יופלו לרעה ולא יקבלו תקציב להכשרת מוסדות החינוך לשנת הלימודים הבאה, כך חוששים נציגי 'יהדות התורה' בעירייה ומנהלי המוסדות.

בשיחה עם "כיכר השבת", מסביר נציג יהדות התורה ישראל פרידמן, חבר מועצת העיר פתח תקווה כי "מידי שנה הקצתה העיריה כ-5 מיליון שקל לשיפוצי קיץ ותיקוני בטיחות נדרשים כפי שמאושרים תב"רים בסכומים גדולים לטובת כלל מוסדות החינוך העירוניים".

בעקבות החשש, שיגרו אליהו ברוכי וישראל פרידמן מכתב לראש העיר רמי גרינברג, ובו דרשו לדעת, "האם בכוונת העיריה להקצות תב"ר להכנת מוסדות החינוך המוכש"רים לשנה"ל כמידי שנה".

גורם חרדי בעירייה, אומר ל'כיכר השבת' כי "ההתנהלות של רמי גרינברג בעייתית מאוד. כשהוא היה באופוזיציה הוא פרסם מודעות בעיתונים החרדים שיש חילולי שבת בבריכה בעמישב כדי להדליק את החרדים נגד ברוורמן, והיום הוא פותח אותה; הוא מפרסם חנות מחללת שבת בפייסבוק האישי שלו; מתחם סירקין הוא התחייב בכתב להילחם בתכנית והשתתף בהפגנות נגד, וכעת הוא מקדם אותה; גם בנושא התקציבים - כסף שעבר בחודש מאי חוקית למוסדות החינוך, הוא מעכב בכל מיני טענות".

בסוגיית השבת, אומר הגורם החרדי, הבעיה רחבה יותר. לדבריו, "זה התחיל בעקירת שלט המודיע על כניסת שבת בכניסה לעיר, המשיך במלחמות נגד מפעילי צופרי השבת וכעת בהפעלת הבריכה בשכונת הדר גנים".

המכתב לרמי גרינברג

בנוגע לטענות שהופצו על ידי גורמים בעלי עניין, כביכול נציגי 'יהדות התורה' גרמו לעצירת תקציבים, מגיבים אנשי 'יהדות התורה' ואומרים כי "התמיכות שאושרו בחודש אפריל מעוכבות אצל ראש העיר מנקמנות, אז למה לתמוך בתמיכות חדשות שמובאות בהחרגה מהנוהל? סיעת יהדות התורה העלתה בתקופה זו שאילתא לתקציב כללי לכלל המוסדות, כל עוד נוהגים בשוויון ללא נקמות - יזכו לשיתוף פעולה".

במכתב המשותף של אליהו ברוכי וישראל פרידמן לראש העיר הם כותבים: "הנה זעקת מוסדות החינוך, מוסדות התורה, באה אלינו נציגי הציבור, ונפשם בשאלתם - לסייע להם לשאת במשא הקודש אשר הם נושאים במסירות אין קץ ומעמידים לגיונות של תלמידים בדרך התורה והיראה.

"מדי שנה בשנה זה עשרות בשנים הועבר סכום לא גדול לכל מוסד מהמוסדות המוכש"רים על פי תבחינים מאושרים, לצורך הכשרת המוסדות לשנת הלימודים הבאה. זכינו לאשר מדי שנה בשנה סך חמישה מיליון ש"ח בתב"ר שאושר בישיבות המועצה והועבר למוסדות על פי טבלה מאושרת במועצת העיר".

המכתב השני

"גלוי וידוע", הם כותבים, "כי גם תקציב זה אינו מכסה את עלויות תיקוני הבטיחות והשיפוצים ההכרחיים במוסדות החינוך, אך לפחות הקל במקצת את ההוצאות הרבות". במכתבם, כובלים הנציגים החרדים כי "השנה, שנת 2019, טרם הוקצה ולו שקל אחד למטרה זו, ואילו לצורך היערכות כלל מוסדות החינוך בעיר הוקצו סכומים רבים והם נמצאים בתנופת פיתוח רחבת היקף".

"בימים אלו נשלמת הכנת סדר היום לישיבת מועצת העיר לתאריך 30/6, שמיד לאחריו תקופת החופש הגדול בחלק ממוסדות החינוך. לכן נמליץ להגיש במקביל לתב"ר את טבלת החלוקה המיועדת שתאושר בוועדת תמיכות, כדי שיאושרו בבת אחת ונימנע מהמתנה לישיבת המועצה הבאה, כדי שנזכה להיות שותפים בסיוע למוסדות החינוך והתורה בעיר".

יצוין כי המכתב נשלח גם לחברי סיעת ש"ס שנמצאים בקואליציה של ראש העיר ומהללים את פועלו, למרות הכל.

לאחר שהנציגים לא קיבלו מענה על מכתבם הראשון, שיגר ישראל פרידמן מכתב נוסף לראש העיר, בו הוא מבקש להגיש שאילתה למועצת העיר בנושא של אי העברת תב"ר להכנת מוסדות החינוך החרדים לשנת הלימודים הבאה.

מלשכת ראש העיר רמי גרינברג נמסר בתגובה: "מודים לחברי האופוזיציה על הפנייה הנרגשת, אך אין מקום לדאגה המזויפת שממלאת אותם, כי בניגוד לגחמות שהופעלו בשנים קודמות כך שמוסדות קיבלו רק לפי משאלת לב העסקנים, אצל ראש העיר הנוכחי המוסדות מתוקצבים ישירות על פי דרישותיהם המדוקדקות של מנהלי המוסדות החרדיים בעיר.

"נציגי יהדות התורה ששמו לנגד עיניהם מטרה לנגח בראש העיר, ימשיכו להפריח אוויר חם ומורעל, וראש העיר ימשיך לדאוג למוסדות באופן אישי".

התמיכות למוסדות
התמיכות לספורט

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר