בשל שימוש מופרז

קווי הנייעס בסכנת סגירה; שוקלים להגיש בג"ץ

כפי הנראה קווי המידע והנייעס בסכנת סגירה מיידית • רבנים ואנשי חינוך חוששים כי אם יסגרו הקווים הציבור יעבור להשתמש באינטרנט • מנהלי הקווים יעתרו לבג"ץ (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

קווי המידע והנייעס בסכנת סגירה? משרד התקשורת הודיע כי בכוונתו לשנות את המצב הקיים ולנתק את כל קווי המידע והנייעס לאלתר. לדעת משרד התקשורת יש ניצול מופרז של הדקות וחברות הסלולר מפסידות כסף, כאשר מנגד, לדברי מנהלי הקווים מדובר באפליה כנגד הציבור החרדי.

לקווי המידע לציבור החרדי, מחייגים מידי חודש, לפי הערכות זהירות, אלפי אנשים המאזינים מיליוני דקות מידי חודש, כאשר לרבים מהם, שלא משתמשים באינטרנט, מדובר במקור היחיד לצריכת מידע.

בנוסף, פועלים עשרות רבות של קווי מידע טלפונים בשירות מאות אלפי משתמשים טלפוניים המחוברים למידע זמין ועדכני, בנושאים שונים (תחבורה, רפואה, צבע אדום וכדו').

בשנים האחרונות הודיע משרד התקשורת כי בכוונתו לשנות את המצב הקיים ולנתק את כל קווי המידע הטלפוני לאלתר, משום שלדעתו הציבור המתקשר לקווים עושה בהם שימוש מופרז ולא רציונאלי.

בהודעה של משרד התקשורת נאמר: "כיום, מתבצעות על ידי מנויי חברות הסלולר שיחות פרימיום למספרי טלפון נייחים אשר אורכות שעות רבות, וזאת באופן המנצל את חבילות "הכל כלול" הנפוצות אצל חברות אלו, כאשר בגין שיחות אלו נאלצת החברה הסלולרית שממנה יוצאות השיחות לשלם דמי קישור גומלין בהיקפים גבוהים למפעיל הנייח".

כאן ההודעה מתייחסת להפסד הכספי של החברות ומבהירה את דעתה: "המשרד סבור כי התופעה האמורה אינה רצויה ועל מנת לצמצם תופעה זו שוקל המשרד לאסדר את שירות הפרימיום בתעריף רגיל כך שניתן יהיה לספקו רק על ידי חברת תקשורת למנוייה ולא באמצעות שיחות בין מנויי חברות תקשורת לבין מנויי חברות תקשורת אחרות".

מנגד, לטענת מפעילי הקווים, "כל הפעילות שלהם הינה על פי חוק ובשיתוף פעולה עם חברות הטלפון הגדולות במשק כמו: פרטנר והוט. כמו כן, רוב חברות הסלולרי מאפשרות אלפי דקות שיחה במחיר החבילה, וכי הטענות על שימוש מופרז ולא רציונאלי של המשתמשים, שהם ברובם חרדים, אינן נכונות ולא הוגנת כלפי מאות אלפי צרכנים".

גורמי חינוך ואישי ציבור המעורים בנושא אומרים ל'כיכר השבת' כי "יש חשש כבד שבעקבות החלטת משרד התקשורת עשרות אלפי איש שברובם אינם מחוברים לאינטרנט יצטרכו להגיע למידע החשוב להם באמצעות הרשת, בניגוד לרצונם ומצפונם. בנוסף, קיים חשש גדול שקווי המידע הללו יופעלו בדרך עוקפת באמצעות קידומת 1-900, שמשרד התקשורת משאיר פתוחה. קידומת זו מאפשרת גביית סכומים גבוהים מאד מהמתקשר, והיא אכסניה להפעלת קווים בעייתיים שהם איום רוחני מסוכן".

לדברי מפעילי הקווים: "בימים אלה אנו מנסים למנוע בכל דרך למנוע את הגזירה - כולל בפניה לבג"צ, שאולי ימנעו את רוע הגזירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר