תיעוד חריג

הרוסים צילמו: טיסה צמוד למפציץ אמריקני

בצעד שניתן לפרשו כהתגרות, משרד ההגנה הרוסי פרסם סרטון שצולם סמוך לגבול, בו נראה מטוס קרב רוסי כשהוא נצמד בצורה מסוכנת למטוס קרב אמריקני. צפו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: משרד ההגנה הרוסי)

משרד ההגנה הרוסי פרסם היום (שלישי), בחשבון הטוויטר שלו סרטון חריג, בו רואים מטוס קרב רוסי טס בצורה מסוכנת סמוך למפציץ אמריקני. המטוס הרוסי, מסוג סוחוי 27, חלף באופן מכוון ליד מפציץ מסוג B52 אמריקני, שנמצא במשימה באזור הים הבלטי.

בתיעוד של הרוסים, נראה המטוס הרוסי מתקרב בצורה מסוכנת למפציץ האמריקני, מתגרה בו וטס סמוך אליו. במשרד ההגנה כתבו כי מפציצים האסטרטגיים אותרו סמוך לגבול הרוסי וכי חיל האוויר הרוסי טס כדי להסיט אותם ממסלולם.

זו לא הפעם הראשונה שמתרחש אירוע חריג בין הצבאות של שתי המעצמות שמנסות להראות את עליונתן, לפני כשבועיים הצי האמריקני דיווח על תקרית "חריגה ומסוכנת", במים בינלאומיים מעל שמי הים התיכון. על פי הודעת הצי, מטוס קרב רוסי מסוג סוחוי 35 התקרב בצורה מסוכנת למטוס מסוג P-8 של הצי האמריקני שפעל אל מול חופי סוריה.

על פי ההודעה של הצי האמריקני, המטוס הרוסי התקרב למטוס המשימה שלוש פעמים במשך פרק זמן של שלוש שעות, בעת שפעל מעל הים התיכון אל מול סוריה. לפי ההודעה, המפגש הראשון והשלישי לא היו מסוכנים, אך המפגש השני שנמשך 28 דקות סיכן את המטוס ואנשיו.

באותה הודעה נמסר כי הטייסים של מטוס ה-P-8, מטוס מודיעין שעוסק בעיקר במציאת מטרות ימיות, דיווחו כי חשו מערבולות שנוצרו כתוצאה מההתקרבות המסוכנת.

"המטוס הרוסי פעל באופן חסר אחריות בשטח אווירי בינלאומי", נמסר בהודעת הצי. "אנחנו מצפים מהם לנהוג על פי מערכת הכללים הבינלאומיים על מנת להבטיח בטיחות ולמנוע תקריות". בנוסף נמסר כי "המטוס האמריקני פעל באופן קבוע על פי המשפט הבינלאומי ולא נהג בשום צורה שעוררה את הפעילות הרוסית".

הרוסים מקפידים לאחרונה להראות ריבונות ועוצמה, מה שככל הנראה גורם לאירועים מסוג זה. התיעוד היום של הרוסים בטוויטר הוא עליית מדרגה בהתנהגות הרוסית שאף מתעדת ומתגאה באירועים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר