הסכנה בדרך

תושבי הר נוף חוששים: "מכניסים אותנו לתוך מצור"

תושבי שכונת הר נוף מתלוננים כי בשל תכנון לקוי, הכניסות העיקריות לשכונה - ייחסמו באופן כמעט מלא ובשל כך יצאו בעצומה אינטרנטית ומתחננים: "שחררו אותנו מהמצור" (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכניסה לשכונה מכיוון כנפי נשרים (צילום: באדיבות קבוצת הפייסבוק של הר נוף)

שכונת הר נוף אמנם נמצאת בפאתי ירושלים, אך מדובר באחת השכונות הכי צפופות בעיר, למרות זאת, בשל תכנון לקוי, צפויים תושבי השכונה להיות בשנים הקרובות תחת מצור תחבורתי קשה - שיקשה עליהם להיכנס ולצאת מהשכונה ברוב שעות היממה.

שכונת הר נוף מונה כ-25 אלף תושבים, כיום ניתן להיכנס לשכונה דרך שלושה צירים מרכזיים; 1, דרך רחוב כנפי נשרים. 2. דרך רחוב בית הדפוס המקביל לרחוב כנפי נשרים. 3. דרך יער ירושלים מה שמכונה 'דרך וייץ'.

בעקבות העבודות על כביש 16, הכניסה דרך היער לשכונה תיחסם לפחות לשנה וחצי בתרחיש האופטימי ביותר, מה שמותיר לתושבי השכונה את שני הצירים האחרים, כאמור.

לרוע מזלם של תושבי השכונה, העבודות על הרכבת הקלה שמתוכננת להיבנות על ציר כנפי נשרים, יכבידו את התנועה באופן משמועתי על רחוב כנפי נשרים ומטבע הדברים גם על הכניסה מרחוב בית הדפוס במקביל. מה שיצור עומס אדיר על הכניסה לשכונה, ויאריך את הזמן באופן משמועתי ביותר.

תושבי השכונה אומרים ל'כיכר': "לא נסכים להיות במצור. אנחנו יודעים שיש פתרונות, אנשי המקצוע חייבים להציע אותם למקבלי ההחלטות. לא נחכה שיעשו את העבודה בשבילנו. אנחנו מתחננים לכל מי שרוצה לעזור לנו, אנא הצטרפו למחאה שלנו ושלחו אימייל לראש העיר, לדרג המקצועי ולחברי המועצה בדרישה פשוטה: מצאו פתרון, הסירו את איום המצור משכונת הר נוף".

עוד הם טוענים כי "כבר כיום ישנם עומסים על ציר בית הדפוס וכנפי נשרים, והחשש הוא שעם סגירת דרך וייץ והתחלת העבודות העומס יחמיר עד רמה בלתי נסבלת ומסוכנת. לא יעזור שמשאירים שני נתיבים פתוחים בכנפי נשרים. כולם מבינים את משמעות העבודות על הזרמת התנועה".

ישראל אליסף פעיל חברתי משכונת הר נוף אומר ל'כיכר השבת': "שכונת הר נוף נמצאת בסכנת מצור, לא פחות
שכונה בגודל עיר קטנה שתושביה לא יוכלו לצאת ולהכנס אליה ללא עמידה בפקקים בכל שעה, וכל זה קורה בגלל כשל תכנוני."
"אנו שמחים ומודים על הפיתוח התחבורתי המואץ בירושלים אך יחד עם זאת לא נסכים לחיות תחת מצור, ולכן פתחנו בהפגנה דיגיטלית, כיום ניתן לעשות למקבלי ההחלטות הפגנה בתוך המחשב, בלחיצת כפתור נשלח מכתב לראש העיר , חברי המועצה והדרג המקצועי בדרישה פשוטה מיצאו פתרון תחבורתי שיאפשר להמשיך להתגורר בשכונה . תחפשו ברחבי הרשת, מנגישים את יער ירושלים ותצטרפו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר