הישיבות - עמוד השדרה

המשגיח פתח ישיבה חדשה ביארצייט של 'אבי הישיבות'

הגה"צ רבי מנשה דונט ששימש במשך שנים רבות משגיח במספר ישיבות, פתח השבוע ישיבה חדשה בירושלים, בהשתתפות רבנים, ראשי ישיבות ומשגיחים • תיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
שני המשגיחים (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לאחר שנים בהם כיהן הגאון רבי מנשה דונט כמשגיח ב'אור ברוך' ו'בבאר יעקב', החליט המשגיח לפתוח ישיבה למצויינים במרכז העיר בירושלים, כאשר בשלב הראשוני הישיבה מיועדת לבחורים מגיל קיבוץ ומעלה.

המשגיח הרב דונט שהתחנך אצל גדולי ישראל בדור שעבר כמו המשגיח מרן רבי חצ'קל לוינשטייין ומרן הגרמ"ש שפירא זצ"ל, פתח את הישיבה ביום היארצייט של אבי עולם הישיבות רבי חיים מוואלוז'ין.

במעמד פתיחת הישיבה השתתפו: המשיח הגה"צ רבי דן סגל וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן שדיברו בגודל מעלתו של המשגיח והאהבה הגדולה שהרב דונט מעניק לתלמידיו ממש כאב לבנו.

הרב דן סגל הביא בשם הגר"א שהישיבות זה עמוד השדרה של כלל ישראל משום שזה המעמיד, ומה שמחזיק את כלל ישראל. וב"ה שבדורנו נתרבו הישיבות וכולם אהובים כולם ברורים, אבל חיבה יתירה יש לישיבה הקדושה של הרב דונט.

כאמור, בינתיים הישיבה נפתחה המתכונת של קיבוץ, ומיועדת לבני עליה ממש. הישיבה ממוקמת במרכז העיר ירושלים כאשר התקבצו ובאו מטובי עולם הישיבות לישיבה החדשה.

בחורי הישיבה החדשה אומרים ל'כיכר השבת': כי "עקב הביקוש הרב שיש לישיבה, הוחלט גם על פתיחת שיעור א' לשנה הבאה בה יקלטו מטובי הבחורים של עולם הישיבות הקטנות".

טרם פתיחת הישיבה עלה ראש הישיבה החדש הרב מנשה דונט למעונו של הגר"ח קנייבסקי כדי לקבל ברכה לרגל פתיחת הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר