אנטישמיות

צרפת: יהודיה הותקפה מחוץ לבית הכנסת

יהודיה, בת 79, הותקפה בסמוך לבית כנסת בצרפת. אלמוני ירה לעברה כדור ברזל והיא נפגעה בראשה. ארגון הגג של יהודי צרפת הודיע כי התקיפה בוצעה על רקע אנטישמי (עולם)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק )

יהודיה, בת 79, הותקפה אמש (שלישי) בסמוך לבית כנסת בצרפת. אלמוני ירה לעברה כדור ברזל והיא נפגעה בראשה. ארגון הגג של יהודי צרפת הודיע כי התקיפה בוצעה על רקע אנטישמי: "תקיפה מזעזעת ומחרידה".

הקונגרס היהודי העולמי מסר הבוקר כי: "תקיפה של אישה מבוגרת מחוץ לבית כנסת היא מזעזעת ומחרידה". הרקע המדויק של התקיפה אינו ברור. אנו נפעל יחד עם הקהילה המקומית על מנת לוודא כי הפושע יובא לדין במהרה".

בחודש שעבר התייחס רבה של צרפת, הרב חיים קורסיה, לעלייה הדרמטית במספר אירועי האנטישמיות במדינה. בראיון מיוחד ל'כיכר השבת' אמר: "מדובר על עליה באנטישמיות בכל העולם, לא רק בצרפת, רק לאחרונה ראינו שבארה"ב - בפיטסבורג הרגו 11 אנשים בבית הכנסת וגם במיאמי, וגם בישיבתו של הרב לבל במוסקבה, ראיתי את מצלמות האבטחה בישיבה ברור שהם היו שמחים אם הם היו מצליחים להרוג יהודי.

"אתה שואל אותי למה? זו שאלה קשה. אך אתה רואה שבצרפת המדינה רוצה להילחם באנטישמיות וזה חשוב מאוד, וזה אינטרס ברור לצרפתים לדאוג לכך שלא יהיה אנטישמיות. אנחנו מנסים להילחם ככל יכולתנו באנטישמיות".

רבה של צרפת בראיון ל'כיכר השבת'

לדבריו: העונש היום לא מספיק מרתיע. למשל תפסנו איש שכתב גרפיטי עם צלב קרס ברכבת בפריז, הבחור היה בן 63 לא ילד קטן. בסוף הוא קיבל רק שישה חודשים מאסר על תנאי, העונש הזה בהחלט לא מספיק. הבן אדם הזה היה צריך לעשות תיקון על מה שהוא עשה.

"לאחרונה, תפסנו גם כמה נערים בני 15-16 ששברו 250 מצבות בצרפת, השאלה הייתה מי ישלם על הנזק שהם עשו, ואני חשבתי שהעונש הכי טוב בשבילם היה שהם ידאגו לתיקון אותן מצבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר