ביקורת מוזיקה

מה הופך את החדש של רזאל לכל כך מרגש?

אלבומו החדש של אהרן רזאל "הנשמה רוצה יותר", הוא בהחלט אלבום מרגש. מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת', נתנאל לייפר, האזין לאלבום - וחזר עם תובנות (מוזיקה, מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: אוהד רומנו)

אהרן רזאל הוא שם נרדף למוזיקה איכותית, כזו שלא רק עושה נעים באוזן, אלא גם מאתגרת אותה מוזיקלית וטקסטואלית. אלבומו החדש "הנשמה רוצה יותר" הוא דוגמא מעולה ליצירתו של רזאל שחשף בשנה האחרונה גוון חדש שלו כזמר שמספר סיפורים בשירים.

כדרכו בקודש, אהרן רזאל, לא אוהב לשקוט על שמריו ולעבוד עם אותם אנשים והוא הפעם פנה למפיק התל אביבי המצליח, גיא מזיג, שעיבד והפיק מוזיקלית את האלבום החדש מלבד שיר אחד (עזוב נא) עליו עבד רזאל עם המפיק שאיתו עבד רבות בעבר - אבי טל.

האלבום החדש גם רגוע ברובו, מתוך עשרת שיריו, שמונה מהם שלווים ורגועים יחסית מה שמעניק לאלבום באופן לא מפתיע ויש שיגידו אפילו צפוי, אווירה רגועה במיוחד.

האלבום נפתח בלהיט "תן לי את היום הזה" בו מארח אהרן את אחיו יונתן רזאל לדואט קסום שהפך להצלחה גדולה וזכה להשמעות רבות כשהוא גם נכנס למסיבות ילדים ייתכן גם בשל מקהלת הילדים שמשתתפת בו. באופן מעניין התארח יונתן לדואטים בכל אלבומיו של אהרן, עוד לפני בכלל שהתפרסם כזמר ויוצר בפני עצמו במסגרת הפרגון והאהבה בין שני האחים המוכשרים.

להיטים נוספים בולטים מהאלבום הם שירי הסיפור - "בלדה לחוזר" שמספר את סיפורו של הזמר מתניה בן אברהם שחזר בתשובה ופגש את אשתו שהייתה בת זוגו טרם החזרה בתשובה. השיר מצליח להעביר את הרגש הרב שבסיפור וצולם לו גם קליפ בכיכובו של גיבור הסיפור עצמו שמשחק את תפקידו הוא. הלחן היפיפה של רזאל בשילוב העיבוד והמקצב יוצרים שיר שפשוט כיף להאזין לו.

שיר סיפור נוסף, שהתקבל באהדה רבה וגרף תגובות נרגשות רבות הוא השיר "הגבן הקדוש" עיבוד מוזיקלי של רזאל לסיפורו של ר' שלמה קרליבך ז"ל. כשהאזנתי לשיר בפעם הראשונה הוא לא תפס אותי והרגשתי שהמילים הרבות של השיר לא יושבות בצורה טובה על הלחן אך השיר זכה לקליפ אנימציה ייחודי ולאחר שצפיתי בו הבנתי את השיר בצורה אחרת לחלוטין והוא אחד מהאהובים עליי באלבום כשהפזמון המתפוצץ "קינדֶערלַאך, טַייֶערֶע זִיסֶע קינדֶרלַאך", סוחף ומרגש אותי כל פעם מחדש.

גולת הכותרת של האלבום בעיניי הוא השיר "רחמים ניסן" הספד מוזיקלי על שכנו הקשיש של רזאל שהלך לעולמו ואין מי שישב עליו שבעה. רזאל מספר על הדמות הלא מוכרת ונותן לה צבע פנים וקול ופשוט מרגש במלוא מובן המילה. הכבוד הרב שרוחש רזאל דרך השיר לדמותו של רחמים ניסן הוא פשוט מרגש ונוגע ללב.

אם יש משהו שמתמיה אותי באלבום הוא שיר הנושא "הנשמה רוצה יותר", מתברר שמדובר במחזור של אהרן רזאל לשיר מתוך אלבומו הרביעי "שיר ציון". השיר נקרא בגלגולו הראשון "תן לי אין לי" שיר שעסק באמונה ורזאל כתב לו באלבום החדש מילים חדשות. באופן מעניין בחר רזאל לחדש עוד שני שירים מתוך אותו האלבום (פתאום אדם נולד, רוץ בין עצי הזית) אך אלו חודשו רק מוזיקלית בניגוד ל"תן לי אין לי" שזכה למילים חדשות לגמרי בהחלטה שבהחלט מעניין יהיה להבין מה עומד מאחוריה.

שיר מיוחד נוסף הוא "אהבתי את ההתחלה" שיר נפלא "ששר" הפסנתר לילד שמתחיל לנגן עליו, כתיבתו של רזאל בשיתופה של רעייתו אפרת שמשתתפת בכתיבת חלק גדול מהשירים באלבום, מרגשת במיוחד. כפסנתרן בעצמי מילותיו של אהרן ושירתו נוגעים בנקודות מעניינות מאד של השקט שנדרש מהנגן לפעמים והצורך להתמיד. שיר נוסף וייחודי הוא השיר שחותם את האלבום "Why Are Birds" בו לראשונה מוציא רזאל שיר באנגלית (ולא, המכתב לקרליבך לא באמת נחשב לא כשיר וגם הוגש רק כגרסא נוספת באנגלית) השיר כולל הרמוניות יפיפיות שמשתלבות במילים היפיפיות שכתב רזאל.

השתמשתי בביקורת שלי בשרש 'רגש' המון פעמים, כי פשוט אין מילה יותר מדויקת מאשר 'מרגש' על האלבום החדש שמצליח לגעת בעיקר בסיפורים והמילים שבו בנשמת המאזין כשהמוזיקה הקסומה של רזאל כתמיד נמצאת שם כדי לאתגר את האוזן ובעיקר כדי לתמוך בסיפורים היפים האלה שדרך המוזיקה של אהרן יוצאים החוצה ופשוט נוגעים בלבבות המאזינים. ממליץ בחום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר