תקיפת הילדה החרדית

השבוע המכריע: האם האישום נגד מחמוד קטוסה - יבוטל?

במהלך השבוע יוכרע גורל כתב האישום נגד מחמוד קטוסה על תקיפת הילדה החרדית. המשטרה זימנה אנשים לתת עדות, בהם אמה של הילדה ומנהלת בית הספר. כל הפרטים החדשים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנאשם מוחמד קטוסה (צילום: ללא קרדיט)

כתב האישום שהוגש בפרשת תקיפתה של הילדה החרדית בת ה-7, ביישוב החרדי בבנימין, צפוי להיות מוכרע במהלך השבוע, כאשר המשטרה והפרקליטות הצבאית יתכנסו להחלטה האם לחזור בהם מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה, תושב דיר קדיס או להמשיך בהליך המשפטי.

ביום שישי חודשה החקירה בפרשה וזומנו כמה אנשים לתת עדות בהם מנהלת בית הספר, המורה שבביתה קטוסה עבד וכן אמה של הילדה, וכן אנשים נוספים. אחד מהם סיפר ל-ynet כי "שאלו אותנו שאלות כלליות, אותן שאלות ששאלו לפני כמה חודשים. זה נראה שממש התחילו את החקירה מאפס".

ב'ידיעות אחרונות' דווח בסוף השבוע כי הדירה בה כנראה אירעה התקיפה הקשה של הילדה, שייכת לאחת ממורות בית הספר, שהזמינה את קטוסה לערוך בה שיפוצים. הילדה, כזכור, ציירה בחקירתה את המקום בו הותקפה.

אבי המשפחה שוחח עם מקורביו ודבריו פורסמו ב'ידיעות': "אנחנו עוברים ימים קשים, נמצאים בתוך סיוט. אנחנו מתפללים כל הזמן, בדמעות, בתקווה שהקב"ה יתן לילדה את הכוח להתמודד, לא רק עם האירוע המחריד שעברה, אלא גם אירועי היומיים האחרונים - שמערערים קשות את מצבה הנפשי והרגשי".

עוד אמר האב כי "אנחנו זמינים 24 שעות ביממה, על מנת להעמיד כל סיוע אפשרי לצוות החקירה, במטרה למצות את הדין עם כל המעורבים".

ב'כאן' נחשף בסוף השבוע כי מצלמות האבטחה של בית הספר קלטו שני פועלים שנכנסים אליו דרך הכניסה האחורית, סמוך לזמן בו על פי ההערכה בוצעה התקיפה - אך משום מה הם לא נחקרו.

בני משפחת הנאשם מדברים (צילום: באדיבות 'חדשות 13'. תמונה: Yonatan sindel/Flash 90)

בחקירתו במשטרה של קטוסה, הוא נשאל - "אם נפרסם תמונה שלך בכפר ונגיד שאתה פוגע בילדים, מישהו יבוא להגיש תלונה?", קטוסה ענה: "אין לי בעיה - ונראה אם מישהו יבוא להגיש תלונה", החוקרים המשיכו: "אז לא איכפת לך אם נפרסם תמונה שלך", ותשובת קטוסה: "שום בעיה, אני בן אדם נקי".

ב'הארץ' דווח בסוף השבוע כי במהלך החקירה היה עצור נוסף, חבר של קטוסה, שעובד בבית ספר אחר - שנמצא ליד הדירה בה לכאורה אירעה התקיפה המדוברת של הילדה החרדית, והמשטרה שחררה את העצור הזה אחרי שעות ספורות.

כמו כן דווח כי קופת החולים של הילדה, בה היא נבדקה על ידי רופאת משפחה שתאשש אם הותקפה או לא, לא דיווחה למשטרה על המקרה ולא ידוע אם לעירייה היא כן העבירה דיווח, כאשר קופת החולים מחויבת לדווח לאחד מהם במקרים כאלה.

עוד דווח כי גם אחרי התלונה למשטרה, קטוסה לא נעצר במשך שלושה שבועות, במהלכם הוא המשיך לעבוד בבית הספר ואף נסע לירדן לכמה ימים.

ב'חדשות 13' דווח כי המשטרה יודעת את זהותה של ילדה נוספת, שיתכן והותקפה בידי קטוסה. ילדה זו קשורה באיזשהו אופן לילדה בת השבע שבמרכז הפרשה.

עוד דווח הילדה והוריה העידו על מעשי תקיפה נוספים על ידי קטוסה: בתוך בית הכנסת הסמוך לבית הספר, וליד פח האשפה של בית הכנסת. עדויות אלו לא נבדקו לעומק, ולא נכללו בכתב האישום.

כזכור, משה נוסבאום דיווח אמש ב'החדשות', כי עדות דרמטית היא זו שתכריע את גורל כתב האישום בתיק התקיפה האכזרית של הילדה החרדית בת ה-7 ביישוב חרדי בבנימין. מדובר בעדות הקשורה לתקיפה והחוקרים זקוקים לשיתוף פעולה מהקהילה.

גורמים שמקורבים לחקירה אמרו לחדשות 12, כי מדובר בפעולה מורכבת ורגישה ונדרש לה גם סיוע של גורמים בקהילה החרדית ביישוב בו מתגוררת הילדה. יודגש כי המידע החדש שהגיע השבוע למשטרה לא עוסק בחשד לפגיעה נוספת של קטוסה בילדה אחרת.

בתוך כך, בחדשות 13 דווח, כי אב הילדה סיפר בעדותו במשטרה, כי אישתו נכנסה לבית הספר וצפה במצלמות האבטחה טרם הגשת תלונה במשטרה: "אשתי צפתה במצלמות ואכן רואים את אותו שרת ומישהו נוסף נכנסים למקום מהשער האחורי".

עורך דינו של קטוסה, נאשף דרוויש, טען בראיונות לכלי התקשורת, כי הוא בטוח שמערכת המשפט תחזור בה מכתב האישום נגד קטוסה וכי מרשו ישתחרר לביתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר