יערערו לעליון?

הערר נדחה: הנשים יורחקו מאזור לשכת גיוס

ערעור שלושת הנשים, הפועלות מטעם ארגון 'חומותייך' על יד לשכת הגיוס בירושלים, נדחה ובית משפט המחוזי קבע כי עולה חשד של ביצוע עבירות פליליות בסמוך ללשכת הגיוס (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מחאת נשים ליד לשכת גיוס, אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בית משפט המחוזי בירושלים דחה היום (ראשון) את הערר שהגיש עו"ד נדב גדליהו בשם שלושת הנשים הפעילות בארגון 'חומותייך' וקבע כי ההרחקה שלהן מאזור לשכת הגיוס בירושלים - תישאר בעינה.

כזכור, קצין המשטרה החליט על הרחקתן למרחק של 200 מטר מהלשכה למשך 15 יום ובית משפט השלום הורה על הרחקה זו למשך 180 יום.

לפי בית המשפט, "את תכלית ההפגנה והבעת המחאה ניתן לקיים גם ממרחק של 200 מטרים, מעבר לעובדה שההפגנות בסמוך ללשכת הגיוס מהוות כדי אירוע מטריד ומאיים לבנות הנכנסות ללשכת הגיוס".

מנגד, עורך דינן טען כי התנהגותן אינה מהווה עבירה של הסתה להשתמטות משירות צבאי, שכן הן רק דיווחו לצעירות המגיעות ללשכת הגיוס על זכויותיהן לקבלת פטור משירות צבאי.

עם זאת, במשטרה הציגו דוח פעולה שרשמה שוטרת שהתחזתה לנערה שהגיעה להתגייס בלשכה. מהדוח עולה חשד כי הנשים ניסו לשדל אותה לא להיכנס ולקבל פטור בדרכי מרמה.

אחת הנשים המורחקות בראיון ל'כיכר השבת'

לכן קבע בית המשפט, כי יש בהתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור ושידול לקבלת דבר במרמה כדי להצדיק את הטלת ההגבלה של ההרחקה מלשכת הגיוס.

בית משפט קבע כי "מדובר בתנאי מידתי, שנועד למנוע הישנות עבירות והפרת הסדר הציבורי, ואשר אינו פוגע בזכות המחאה והבעת הדעה של העוררות".

בתגובה להחלטה, אמר עורך הדין נדב גדליהו, המייצג את העותרות ל'כיכר השבת' כי מדובר ב"החלטה שגויה בתכלית. איש לא רימה ולא שיקר. אנו שוקלים הגשת ערר לבית המשפט העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר