מבוכה ל"סולטן"

ארדואן דרש בחירות חוזרות אבל הפסיד שוב

נשיא טורקיה נחל מפלה בעירו לשעבר, איסטנבול, בה נבחר בבחירות החוזרות איש האופוזיציה, אקרם איממולו. ארדואן דרש את הבחירות החוזרות בהן מפלגתו שוב הובסה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ארדואן התעקש על בחירות חוזרות אבל המפלגה האיסלאמיסטית של נשיא טורקיה ארדואן הפסידה הערב (ראשון) בבחירות החוזרות לראשות העיר איסטנבול.

מדובר במכה פוליטית קשה לנשיא טורקיה, שכן הבחירות המקומיות נחשבו למשאל עם על דרכו בצל המשבר הכלכלי שפוקד את כלכלת טורקיה.

לפי התוצאות, אקרם איממולו, ממפלגת העם הרפובליקנית CHP, מקבל בבחירות החוזרות 53.6% מהקולות לעומת 45.4% לבינאלי יילדירים – המועמד של מפלגת הצדק והפיתוח וראש הממשלה לשעבר.

הפעם הודה מועמדו של ארדואן בהפסד, ויילדירים בירך את מועמד האופוזיציה על ניצחונו, ואמר שהוא מקווה שהוא ישרת היטב את תושבי העיר.

כזכור, בחודש מאי הורתה ועדת הבחירות בטורקיה לערוך בחירות חוזרות, אחרי שאיממולו ניצח את יילדירים בבחירות בסוף מרץ בפער דחוק. מפלגת השלטון טענה לאי סדרים, ובאופוזיציה אמרו שמדובר בהתנהלות דיקטטורית של ארדואן שמשתמש בדמוקרטיה כדי לעשות ככל העולה על רוחו.

עבור ארדואן זהו הפסד סמלי אף יותר שכן הוא היה בעבר ראש העיר איסטנבול ומפלגתו שלטה בעיר במשך 25 שנה. ארדואן עצמו אמר בעבר כי עבורו ניצחון באיסטנבול שווה ערך לניצחון בטורקיה כולה.

ארדואן יכול להתנחם בכך שבבחירות המקומיות בסוף מרץ זכתה המפלגה האיסלאמיסטית ב-51% מההצבעות ברחבי טורקיה, אך הפסידה באיסטנבול וגם בבירה אנקרה שתי מקומות שכאמור מלמדים על חוסר האמון של אזרחים רבים בהתנהלותו של ה"סולטן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר