"נאום לקיחת אחריות"

וועידת העבודה החליטה: מקפיאים את מיקום חברי הכנסת

בוועידה שהתקיימה הערב בגני התערוכה החליטו להשאיר את רשימת העבודה כמו שהיא עכשיו, וקבעו מועד לבחירות. היו"ר היוצא, גבאי דיבר ולקח אחריות על תוצאות הבחירות (חדשות)

גבאי, הערב (צילום: רענן כהן)

חברי מפלגת העבודה שהתכנסו הערב (ראשון), החליטו כי רשימת העבודה הנוכחית תשוכפל גם לכנסת הבאה, ואילו הבחירות ליושב ראש המפלגה יתקיימו ב-2 ליולי הקרוב. יו"ר המפלגה היוצא אבי גבאי, נשא נאום פרידה מרגש.

כלל חברי המפלגה שהתכנסו הערב בגני התערוכה בתל אביב הכריעו כי הבחירות יהיו כאמור ב-2 ליולי, במידה ויצטרכו סיבוב שני הוא יתקיים כשבוע לאחר ה-2 ליולי. כמו כן, חברי ועידת המפלגה הצביעו כאמור, בעד הקפאת רשימת חברי הכנסת לבחירות הקרובות.

יו"ר העבודה התייחס בנאומו למפלה אותה ספגה המפלגה בבחירות האחרונות ולא הסיר ממנו את האחריות למפלה: "כפי שאתם יודעים, בבחירות הקרובות ליושב ראש, בחרתי שלא להתמודד והחלטתי גם שלא להיות חלק מרשימת המפלגה לכנסת הקרובה. ברמה האישית, לקחתי אחריות. עד הסוף כפי שנהוג לומר".

בהמשך התייחס לבעיות ואמר: "אנחנו לא מצליחים לשכנע אנשים טובים להצביע על פי העמדות שלהם ושלנו. משהו בדרך שבין הרעיון לבין המעשה, בין ערכים לבין המציאות – נשאר כל הזמן תקוע. מצביעים רבים במחנה שלנו, כולל חברי מפלגה, אמרו ואומרים לנו: "הצבענו למי שחשבנו שיוכל להחליף את נתניהו. הצבענו לאחרים למרות שאנחנו מאמינים בדרך שלכם."

עוד הוסיף: "כדי לשקם צריך לשחרר את מה שתקוע: תקוע בתהליכים פנימיים מתישים וארוכים, תקוע במבנה מוסדי וארגוני מיושן, תקוע בקוצר רוח ובביקורתיות קיצונית, תקוע בקרבות חצר, מחנאות ופלגנות פנימית. את כל זה הציבור רואה, רואה ובוחר בכל פעם בכוכב התורן של מערכת הבחירות."

"זה לא ניתוח של בדיעבד. לאורך כל השנתיים האלה ניסיתי לצרף כוחות פוליטיים למפלגה. ובכל פעם פגשתי את אותה התגובה: - פחד. אני מאמין בדרך שלכם – זה גם הם היו אומרים לי. תראו את אהוד ברק ויאיר גולן. הם לא באים. אין להם עמדות אחרות משלנו. מידיעה מלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר