לא יקבל תרומה

נתניהו סירב לחשוף את הונו ובקשתו נדחתה

ועדת ההיתרים דחתה את בקשתו של נתניהו לקבל סיוע במימון ההליך המשפטי שלו מידידו איל ההון מדטרויט ספסנר פרטרידג'. נתניהו מחכה לתשובה לגבי בקשת הלוואה (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90)

שוב נתניהו לא מקבל אישור למימון משפטי: ועדת ההיתרים דחתה את בקשתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקבל תרומה ממקורבו, איל ההון מדטרויט, ספנסר פרטרידג', למימון הוצאות הגנתו המשפטית זאת בשל סירובו של נתניהו לחשוף את נתוני הונו הפרטי.

במקביל, פנה נתניהו למבקר המדינה על מנת שזה יאשר לו לקבל הלוואה מפרטרידג'. נושא זה עדיין נדון בין פרקליטו של נתניהו לבין היועץ המשפטי לממשלה כדי שזה ייתן חוות דעת האם מתן ההלוואה אפשרי.

בכך, עקף נתניהו את הוועדה למתן היתרים שדחתה עד כה את בקשותיו לגייס תרומות מ-2 אילי הון: פרטרידג' ובן דודו נתן מיליקובסקי. ספנסר מחזיק במחצית מהבית ברחוב הפורצים שאותו ירש נתניהו מהוריו. ספנסר רכש את מחצית הבית מעידו נתניהו - אחיו של רה"מ.

לא ברור למה נתניהו שהונו נאמד במיליונים רבים נאלץ לבקש הלוואות ותרומות למימון הוצאותיו המשפטיות ומדוע אינו יכול לממן בעצמו את ההליך.

המבקר שפירא יפרוש מתפקידו ב-1 ביולי. אז יושבע המבקר החדש מתניה אנגלמן שנבחר זה עתה והיה מועמדו של נתניהו ואולי יקל עליו מעט.

ועדת ההיתרים הפועלת ליד משרד מבקר המדינה דחתה בעבר את בקשותיו של נתניהו לגייס תרומות בסך 2 מיליון דולר ותבעה ממנו לקבל פרטים על עלויות המוערכות של ההוצאות המשפטיות והיקף הגיוס. במהלל ההתכתבויות בין עורכי הדין של נתניהו לבין הוועדה התברר שהוא כבר קיבל תרומה של 300 אלף דולרים ממילקובסקי שאותם הוא נדרש להחזיר.

הוועדה ביקשה מנתניהו לקבל פרטים נוספים על יחסיו עם מילקובסקי לאחר שהתברר שנתניהו החזיק במניות מפעל לייצור פלדה שהיה בבעלות מילקובסקי שנמכר בסופו של דבר תוך הנבת רווח גבוה לנתניהו.

ממשרד המבקר נמסר עם היוודע דבר הבקשה: "ראש הממשלה פנה לוועדה למתן היתרים לקבל תרומה ועניין זה מונח לפניה. רה"מ התבקש ע"י ועדת ההיתרים למסור פרטים נוספים כפי שדרשה הועדה וזאת עד ליום 23.6.19 מועד שטרם חלף.

"בנוסף פנה רה"מ למבקר המדינה לקבל הלוואה שאינה מבנק מסחרי. לכך על פי הכללים נדרשים שני תנאים: 1. שתהא בתנאי שוק. 2. שהיועמ"ש לממשלה יאשר שאין ניגוד עניינים בין נותן ההלוואה למקבל.

לכשיתקבלו הפרטים הללו, צריך להתקבל כאמור גם אישור מהיועמ"ש לממשלה שאין ניגוד עניינים בין הנותן למקבל. בשלב זה טרם הגיע. רק לאחר מכן ייתן המבקר את דעתו על הבקשה לקבל הלוואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר