בדיקת 'כיכר'

המודעות עם חותמת 'העדה החרדית' שעוררו סערה

מודעות פרסום עליהן התנוססו חותמת הכשרות של הבד"צ הירושלמי עוררו תמיהה: האם 'העדה' כבר לא מקפידים על הימנעות מטלוויזיה ועל אירועים בהפרדה? 'כיכר השבת' יצא לבדוק (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שתי מודעות פרסום, עליהן התנוסס בגאווה סמל הכשרות המוכר של בד"צ 'העדה החרדית', שהגיעו לידי 'כיכר השבת', עוררו סערה לא קטנה במהלך השבוע החולף.

לאורך השנים, הקפידו מערכות כשרות ה'מהדרין' להעניק חותמת כשרות - לא רק על כשרות המזון, אלא רק לאחר בדיקה שכל המעטפת כשרה על פי כללי ההלכה, גם זו שאינה נוגעת ישירות לכשרות האוכל.

לדוגמה: אם בכשרויות רגילות יסירו את החותמת מבעל עסק שיפתח ביום השבת, בכשרויות מהדרין יקפידו גם על אי קיום אירועי תערובת וכדומה.

האם לאחרונה חל שינוי בהנחיות? על אחת המודעות המדוברות, נראה אירוע מעורב ובשני נראה היה מסך טלוויזיה באחד החדרים, זאת לצד חותמת הכשרות של בד"צ 'העדה החרדית' בירושלים.

המודעות הללו עוררו סערה בפורום בו נמצאים רבים מהפעילים בעולם הכשרות. היו מי שהביעו את תמיהתם האם ב'העדה' החליטו להעניק כשרות מהדרין גם למי שלא מקפיד על כללי ההלכה ועל הוראות הרבנים.

אך מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי בנוגע לבעל אולם האירועים במרכז הארץ, מדובר במודעה שגויה ואין לו כלל כשרות של הבד"צ על המקום.

כאשר נודע לבד"צ 'העדה החרדית' על כך, חייבו אותו לפרסם מודעת הבהרה בכל הבניינים בהם הופץ העיתון עם מודעת הפרסום, כי אין להם כשרות של 'העדה'.

"הרינו להודיע בזה כי אין השגחת הבד"צ על האולם ועל האירועים, אנו מתנצלים בזה על טעות זאת שלא נעשתה בכוונה להטעיה", נכתב על המודעות.

בשיחה שקיימנו עם אולם האירועים, נאמר לנו כי מדובר היה בטעות של הגרפיקאית וכי אין להם כשרות של 'העדה' אלא רק המוצרים באולם הם מכשרות זו.

לגבי מודעת הפרסום עם המסכים, טען גורם ב'עדה החרדית' בשיחה עם 'כיכר השבת' כי למיטב ידיעתו מדובר במסך פרסומות, וגם את זה הורו להסיר ממודעת הפרסום הבאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר