מעקב 'כיכר'

בית המשפט למשטרה: נמקו למה לא תפסיקו עם ה'בואש'

שופטי העליון הורו למשטרה להבהיר את עמדתם מדוע לא ייקבע כי הפעלת מכת"ז בואש ברחוב מגורים צפוף, אינה עולה עם הנוהל המתיר שימוש בבואש רק בשטח פתוח (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בית משפט העליון, בהרכב בראשות הנשיאה השופטת אסתר חיות, הורה היום (שני) למשטרה לנמק מדוע הם ממשיכים בהפעלת מכת"ז הבואש ברחובות מגורים.

המדובר בעתירה שסוקרה בהרחבה ב'כיכר השבת', במסגרתה דורשים חרדים מהעיר ירושלים, באמצעות עו"ד יובל יועז, כי המשטרה תפסיק לפזר הפגנות באמצעות התזת מי 'בואש'.

בהחלטה שניתנה היום נקבע כי על המשטרה להשיב בתוך 45 יום, "מדוע לא ייקבע כי הפעלת מכת"ז בואש ברחוב מגורים צר וצפוף אינה עולה בקנה אחד עם הוראת הנוהל המגבילה התזת נוזל בואש אך ורק בשטחים פתוחים".

"ככל שלעמדת המשיבים ההוראה אינה אוסרת הפעלה ברחוב מגורים צר וצפוף, יבהירו המשיבים מהן אמות המידה הקונקרטיות, לפיהן תוגבל הפעולה כאמור".

אחרי שהמשטרה תעביר את עמדתה, יגיבו העותרים בתוך 15 ימים.

עו"ד יובל יועז, המייצג את העותרים מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "ביהמ"ש קיבל את עמדתנו שמדיניות המשטרה להתיז מים מסריחים על מפגינים חרדים ברחובות צרים וצפופים ולתוך מרפסות, לא יכולה להיחשב התנהלות סבירה של המשטרה".

"זכות ההפגנה היא זכות יסוד בדמוקרטיה ואנו נמשיך לעמוד על חובת המשטרה לאפשר לכל קבוצה בציבור לממש את זכותה זו", הוסיף.

עו"ד יובל יועז (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

במהלך הדיון שנערך שבוע שעבר, הפתיעה נשיאת העליון אסתר חיות את העותרים, כשבתוך דבריה ייעצה להם להגיש תביעות נזיקין אישיות נגד המשטרה.

"לאחר שתהיה תביעת נזיקין, גם אם אין מדיניות שמורה לעשות הפוך, אם זה המקרה... לאחר כמה תביעות נזיקין - המדיניות הזאת כנראה תיעלם", התבטאה חיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר