קבע:

על נתניהו להשיב את הכסף שקיבל מבן דודו

מנדלבליט הבהיר את עמדתו כי ראש הממשלה צריך להחזיר את הכסף שקיבל ממיליקובסקי, עקב החלטת וועדת ההיתרים • נתניהו טען כי הוועדה הערימה קשיים חסרי תקדים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתשובה לעתירה של "התנועה למען איכות השלטון" שהוגשה בעקבות החלטת הוועדה למתן היתרים, הבהיר הערב (שני) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כי על ראש הממשלה, בנימין נתניהו להחזיר את הכסף שקיבל מבן דודו.

גיל לימון, עוזרו הבכיר של מנדלבליט השיב כי "עמדת היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה היא כי על ראש הממשלה להשיב למר מיליקובסקי את הסכומים ששולמו על-ידו עד כה עקב סירוב הוועדה למתן היתרים".

הוא הוסיף כי "העמדה הוצגה כבר בתשובת המדינה לעתירת ראש הממשלה נגד ועדת ההיתרים. ברי, אפוא, כי הדברים ידועים לראש הממשלה".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "כפי שציין היועמ"ש בתגובתו, רה"מ קיבל את הכספים שלא כדין ועל כן הוא נדרש להשיבם".

"אנו מצפים שהדבר יעשה במהירות הראויה על מנת להפסיק את הפגיעה החמורה באמון הציבור לאור התנהלותו של רה"מ עד כה, ומבלי שנאלץ לנקוט צעדים נוספים על מנת להבטיח שיעשה כן".

המדובר על סכום של 300,000 דולר, שנחשפה על ידי וועדת ההיתרים שעל ידי משרד מבקר המדינה, שקיבל נתניהו מבן דודו, נתן מיליקובסקי, לצורך מימון ההגנה המשפטית שלו.

הבוקר, דחתה הוועדה סופית את בקשת נתניהו לקבל תרומות מאילי הון על מנת לכסות את הוצאות המשפט, לאחר שראש הממשלה סירב לחשוף את פרטי הונו האישי.

בתגובה נמסר מטעמו של נתניהו, "חבל שהוועדה נכנסה לתחומים לא לה, ניצלה את מעמדה כדי להערים קשיים חסרי תקדים על ראש הממשלה ולמנוע ממנו את הזכות הבסיסית להגן על עצמו בהליך המשפטי. אירועים כאלה פוגעים באמון הציבור במערכת".

הוא הסביר את סירובו לחשוף את הצהרת ההון שלו בפני הוועדה בכך ש"המידע שביקשה הוועדה נמצא אצל מבקר המדינה והגורמים המוסמכים על פי חוק. ועדת ההיתרים אינה חלק מהגורמים המוסמכים לעיין בחומר זה. אין הסבר לדרישות הוועדה, שנעשות ללא סמכות או למניעיה שמסכלים כל דרך אפשרית בה ראש הממשלה יכול להגן על עצמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר