לאחר הפלת המל"ט

טראמפ חתם על סנקציות נגד מנהיג איראן

נשיא ארצות הברית הטיל עיצומים חדשים על איראן, שיפגעו גם בחמינאי. טראמפ דרש מטהרן להפסיק לממן טרור והוסיף כי ימנע מהרפובליקה האסלאמית להשיג נשק גרעיני (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ חתם הערב (שני) על הצו המטיל סנקציות נוספות נגד איראן, אותם תיאר הנשיא כ"כבדות", שישפיעו על גם מנהיגה העליון, חמינאי.

"אנחנו לא מחפשים קונפליקט, אבל לא נאפשר לטהראן להמשיך לממן טרור או לפתח נשק גרעיני. הסנקציות שנטיל על איראן לא יפסחו על משרדו של המנהיג העליון חמינאי".

הצו נחתם על רקע אירוע הפלת המל"ט האמריקאי על ידי האיראנים בשבוע שעבר, אך לדברי טראמפ, הוא היה מטיל את הסנקציות גם ללא קשר לתקרית החמורה.

אחרי שחתם על הצו אמר טראמפ, "ארצות הברית מעוניינת שאיראן תפסיק לממן טרור, אני מחכה ליום שבו הסנקציות יוסרו ואיראן תהפוך שוחרת שלום".

הוא הוסיף כי הוא מצפה לנהל מו"מ עם איראן. "אני מכיר הרבה איראנים, הם אנשים טובים. יש לי הרבה חברים איראנים שגרים בניו יורק והם אנשים ממש טובים".

בתוך כך, גורם רשמי במחלקת המדינה האמריקנית אמר הערב לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארה"ב מקימה קואליציה שתגן על נתיבי השיט במפרץ בעקבות התקריות שאירעו שם: תקיפת מכליות הנפט והפלת המל"ט.

הגורם הסביר כי "המטרה היא להרתיע, כי האיראנים פשוט רוצים להמשיך לצאת ולעשות את מה שהם רוצים לעשות ולהגיד 'היי, לא אנחנו עשינו את זה'. אנחנו יודעים מה הם עשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר