בעיה משפטית

סמוטריץ' מסביר: זו הסיבה שבן גביר לא ח"כ

השר בצלאל סמוטריץ' מתייחס הבוקר מדוע הוא לא מתפטר לטובת איתמר בן גביר: "בתקופת ממשלת מעבר ראש הממשלה יכול למנות לשר רק מי שהוא חבר כנסת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
השרים פרץ וסמוטריץ' (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

השר בצלאל סמוטריץ' מתייחס הבוקר (שלישי) לטענות של איתמר בן גביר כי הוא והרב רפי פרץ אינם מקיימים את ההסכם ומונעים ממנו את כניסתו לתפקיד חבר כנסת.

"נתחיל מלומר את הברור מאליו", פותח השר סמוטריץ': "הסכמים צריך לקיים. אין ולא יכול להיות על זה ויכוח. לו הייתי יכול הייתי עושה הכל כדי להכניס את איתמר לכנסת. איתמר הוא חבר, הוא איש מוכשר שיכול לעשות הרבה, וזה מגיע לו ולבוחרי עוצמה. אלא שלמרבה הצער הדבר פשוט לא אפשרי כרגע. בדקתי, ניסיתי, אבל זה פשוט לא מתאפשר".

לדבריו: "במצב בו היתה קמה ממשלה, החוק הנורווגי היה מחוקק בתוך שבוע והרב רפי ואני היינו מתפטרים מחברותנו בכנסת ומכניסים את ידדנו איתמר בן גביר לכנסת וגם את אורית סטרוק, כפי שהתחייבנו.

"אלא, שהממשלה הזו היא ממשלת מעבר ולא ניתן בה לחוקק את החוק הנורווגי. למרות זאת לבקשת איתמר בדקתי את האפשרות להתפטר מהכנסת בהתפטרות רגילה כדי להכניס אותו. אלא שהדבר בלתי אפשרי משפטית. על פי חוק יסוד הממשלה, בתקופת ממשלת מעבר ראש הממשלה יכול למנות לשר רק מי שהוא חבר כנסת.

"כך שאם נתפטר מהכנסת נחדל לכהן גם כשרים וזה כמובן לא הגיוני ולא מתבקש מההסכם", הבהיר סמוטריץ'.

השר הטרי הדגיש: "מיותר לציין שהמחויבות שלנו באיחוד הלאומי לחבירה לעוצמה עומדת בעינה. אני אוהב את איתמר ואת יתר החברים בעוצמה. בדרך הזו נמשיך, ובע"ה בכנסת הבאה נהיה גדולים עוד יותר".

כזכור, הבוקר הודיעו ב'עוצמה יהודית' על פירוק השותפות עם 'איחוד מפלגות הימין': "לצערנו במהלך כל החודשים האחרונים לא זכינו ליחס הוגן וההתנהלות שלך ושל גורמים בבית היהודי הייתה כמי שמשתמשים וזורקים את עוצמה יהודית. כפי שאתה יודע היטב, וכפי שהכרזת בעצמך בשידור, החיבור בינינו הביא לניצחון בבחירות שאלמלא התנהלות ליברמן היה מאפשר הקמת ממשלת ימין".

לאחר שמציינים את מינוים של פרץ ובצלאל סמוטריץ' לשרים, בעוצמה יהודית תקפו: "חרף כל אלה, וחרף העובדה שיותר משבעים אלף מצביעים של עוצמה יהודית הצביעו לאיחוד מפלגות הימין, לאורך כל החודשים האחרונים, לצערנו, ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר