אחרי ביטול האישום

פחד ברחובות: ההורים החרדים מבועתים - "התוקף חופשי"

קריסת האישומים החמורים נגד מחמוד קטוסה, חשפה את האפשרות הפשוטה - כי מי שחטף מבית הספר את הילדה החרדית ותקף אותה באכזריות, מתהלך חופשי ברחובות • הפאניקה בשיאה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ילדים והוריהם, בדרך למוסדות החינוך. אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

בעקבות ההחלטה הבוקר (שלישי) על ביטול כתב האישום נגד מחמוד קטוסה בפרשת תקיפת הילדה בת ה-7, הפחד בחוצות העיר החרדית בה אירעה התקיפה, הפך לממשי.

הידיעה כי החשד שהפלסטיני הוא התוקף התגלה כחסר בסיס מוצק, התפרסמה במהירות, מפה לאוזן, בין אלפי המשפחות החרדיות המתגוררות בעיר בבנימין, ויצרה אימה מוחשית.

כבר עם התפוצצות הפרשה, לפני כשבוע וחצי, הציבור החרדי בכלל ותושבי העיר המדוברת בפרט, התחלחלו כשהבינו שילדה נחטפה מבית ספרה בצהרי היום והותקפה באכזריות.

לאווירה הקשה תרמו גם הטענות נגד העסקת העובד הפלסטיני (קטוסה) בבית הספר, ההתנהלות הלקויה של הרשויות במשך החודשיים שחלפו מאז התקיפה והשמועות השונות.

אחיו של קטוסה, הבוקר: "תודה לאל" (באדיבות כאן חדשות, כאן 11)

אך כעת, כשהחשוד הפלסטיני אינו חשוד עוד, ומשוחרר לביתו, שוררת פאניקה של ממש בחוצות העיר החרדית.

אברהם ישעיה, אב לשתי ילדות הלומדות בבית ספר הסמוך לשכונה בה אירעה התקיפה, מתאר הבוקר ל'כיכר השבת': "ההרגשה היא של חוסר ביטחון מוחלט. כולם פה עושים אחד ועוד אחד, ומבינים שתוקף אכזר מסתובב בינינו חופשי, ומשחר לטרף קל".

"בלתי נתפס בעיני אבות ואמהות לעכל שהטרף הבא עלול להיות הבת שלהם. זה נורא", מוסיף האב החרד.

בת שבע (39), תושבת העיר, מסבירה: "אפילו שהבת שלי גדולה יחסית, וכבר לומדת בסמינר, אף אחד לא יכול להבטיח לי שהתוקף האכזר מתמקד דווקא בילדות קטנות יותר, כמו בת ה-7 המסכנה הזו".

כך תשמרו על ילדיכם מפני תקיפות אכזריות

אברך נוסף, שלא רוצה להזדהות ומבקש שנקרא לו בשם יוסף חיים, מספר על המסקנה שלו מההתפתחויות האחרונות בפרשה: "ההתנהגות השלומיאלית של המשטרה המקומית לכל אורך הדרך כאן - הגבייה המאוחרת של העדויות, אי-מעצרו של קטוסה בתחילת התקופה שחשדו בו וכמובן כתב האישום הרעוע שעכשיו קרס - רק צריכים לחזק אצלנו את ההבנה שהכל בידי שמים, ושכיהודים מאמינים אנחנו תולים את מבטחינו רק בריבונו של עולם".

כזכור, פרשת התקיפה האכזרית, הנושא הבוער ביותר לאחרונה אצל כל אב ואם בישראל, הובילה את מנכ"ל החינוך העצמאי לשלוח ביום שישי האחרון מכתב הרגעה להורי הילדים הלומדים בבתי הספר של הרשת בעיר החרדית בבנימין.

במכתבו החריג ביקש המנכ"ל אליעזר סורוצקין, בתיאום עם רב העיר ובהכוונתו, שההורים ישננו את כללי המוגנות, ושהמורות ילמדו את התלמידות כללים אלו.

גם אם הודעה זו, שנועדה להרגיע, השיגה מעט ממטרתה, אין ספק כי מאז ביטול האישום נגד מי שהיה החשוד בתקיפה, הפאניקה שבה בשעות האחרונות לרחובות העיר החרדית, בשל הידיעה כי תוקף הילדה מסתובב בהם חופשי, וכל ילדה עלולה להיות הקורבן הבא שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר