המלחמה בטרור

נתניהו: סייבר ישראלי מנע פיגוע של דאע"ש

ראש הממשלה סיפר כי שירותי הביטחון הצליחו לאתר תוכנית של ארגון הטרור האסלאמי הקיצוני לפוצץ באוויר מטוס שעשה את דרכו מסידני לאבו דאבי, וסייעו לסכל את התכנית (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

שירותי הביטחון והסייבר של ישראל סייעו במניעת פיגוע ענק של דאע''ש לאחרונה - כך סיפר היום (רביעי) ראש הממשלה נתניהו בנאום שנשא במסגרת שבוע הסייבר השנתי של אוניברסיטת תל אביב.

נתניהו פתח את סיפורו בהקדמה: "בעבר, דרכי ההגנה מפני חטיפות מטוסים היו באמצעות הצבת שומרים חמושים וכוחות ביטחון המוכנים לפרוץ למטוסים חטופים, ובאמצעות תעשיה שלמה שהתפתחה מאוחר יותר בישראל – מעצורים ממוכנים, מנעולים על דלתות הטייסים שמפרידים בין הטייסים ליתר המטוס ושומרים על ביטחון תא הטייס ועוד. זו דרך אחת להתמודד עם חטיפות והיא הייתה יעילה וטובה, אך יקרה מאוד".

"הנה דרך נוספת - מטוס שעשה את דרכו מסידני לאבו דאבי לא עמד בפני חטיפה - תוכנן לפוצץ אותו באוויר. אנחנו גילינו באמצעות פעילות הסייבר שלנו שדאע"ש מתכנן לעשות את זה ולכן התרענו על כך בפני המשטרה האוסטרלית והם מנעו את זה לפני שזה קרה. זו דרך יעילה יותר לעשות את זה".

לדברי ראש הממשלה, "התקרית המסוימת הזו הודלפה לתקשורת ולכן אני יכול לדבר עליה. אם תכפילו זאת פי חמישים, זה יאפשר לכם להבין את תרומתה של ישראל למניעת מבצעי טרור גדולים, במיוחד בידי דאע"ש בעשרות מדינות. רוב המקרים האלה סוכלו הודות לפעילויות שלנו בסייבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר