תיעוד מפתיע

צפו: ארבעים דולפיני 'גרמפוס' במפרץ אילת

באחד מהצילומים שצילם חן טופקיאן פקח רשות הטבע והגנים בשמורת האלמוגים ניתן לראות אם וגור, כאשר האם עוזרת לגור הצעיר לצוף על פני המים בשביל לנשום. צפו (מעניין)

(צילום: ערן עסיס, רשות הטבע והגנים)

היום (רביעי) נצפתה בראש מפרץ אילת על ידי פקחי רשות הטבע והגנים במרחק של כ- 800 מטרים מהחוף להקה של כארבעים דולפינים מהמין גרמפוס אפור.

לדברי אסף זבולוני, אקולוג מפרץ אילת ברשות הטבע והגנים: "הגרמפוסים הם דולפינים גדולים יחסית שגודלם יכול להגיע ל- 4 מטרים. הם נראים שונה מדולפיני אף בקבוק. בניגוד לדולפיני אף בקבוק שפיהם מוארך, פניהם של הגרמפוסים פחוס".

"הגרמפוסים נפוצים ברוב האזורים הממוזגים והטרופיים באוקיינוסים והימים ברחבי העולם, לרבות בים התיכון ובים האדום לאורך חופי ישראל. בדרך כלל, הגרמפוסים מצויים הרחק מקו החוף, באזורים בהם הקרקעית עמוקה. במפרץ אילת השיפוע הוא תלול מאוד ולכן הם נצפו קרוב יחסית לקו החוף".

באחד מהצילומים שצילם חן טופקיאן פקח רשות הטבע והגנים בשמורת האלמוגים ניתן לראות אם וגור, כאשר האם עוזרת לגור הצעיר לצוף על פני המים בשביל לנשום.

צבעם של הגרמפוסים נע בין אפור ללבן, כאשר על עורם מרבים לראות צלקות. בלהקה שנצפתה ניתן אף לראות פרטים עם פציעות בסנפירי הגב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר