התקיפה האכזרית

שורה של מחדלים: מהחקירה ועד לשחרור מחמוד קטוסה

בתחנת המשטרה המקומית לא העבירו את הדיווח על התקיפה למפקד המחוז, ובמשך חודשיים כלל לא נערכה פגישה מקצועית | שורת המחדלים בחקירת תקיפת הילדה החרדית - נחשפת (משטרה)

קטוסה משתחרר ממעצר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מהרגע שהתקשורת התחילה לשאול ולבדוק מה קורה בפרשית התקיפה החמורה של הילדה בת ה-7 בעיר החרדית בבנימין, ניכר היה כי סימני שאלה רבים עולים סביב התנהגות המשטרה.

לפי דיווח היום (חמישי) באתר ynet, אין מפקד קבוע לתחנת המשטרה שחקרה את הסיפור, וממלא מקום המפקד, סגן ניצב עמוס דמרי, הגיע מיס"מ ולא פיקד מעולם על תחנה.

קטוסה לאחר שחרורו (באדיבות כאן חדשות, כאן 11)

התחנה, המונה כשמונים שוטרים, כפופה אל מפקד המחוז, משה ש"י, אך הדיווח על המקרה החריג כלל לא הובאה לידיעתו. בשיחת טלפון עם כלל מפקדי התחנות העלו את הסיפור המחריד, אך משום מה, מפקד המחוז לא שם לב לכך.

גורם המעורה בפרטים, הסבור כי את החקירה היו צריכים להעביר לימ"ר ש"י אמר לאתר ynet כי "לכל הפחות, ברקת היה צריך להקצות צוות חקירה מיוחד, למנות חוקרים ורכזי מודיעין שיתעסקו אך ורק בסיפור הזה".

עוד דווח ב-ynet כי יום לאחר מעצרו של מחמוד קטוסה, טס מפקד המחוז ברקת לחו"ל לתקופה של כמעט שלושה שבועות, וגם כאשר חזר - לא נערכה ישיבה מקצועית בעניין.

למרות שורת המחדלים, וועדת הבדיקה של המשטרה עדיין לא התחילה לפעול, בנימוק כי יבדקו רק אחרי שחקירת הפרשייה תגיע אל סיומה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "חקירת המקרה עודנה מתנהלת בימים אלו תוך ביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות ובמטרה להגיע לחקר האמת. כפי שציינו, כיאה לארגון ולמערכת לומדת, סוכם בין הפרקליט הצבאי הראשי לראש אח"מ במשטרה כי לאחר סיום החקירה ייערך הליך בחינה ביחס לאופן הטיפול בתיק, הכל במטרה להפיק את כלל הלקחים הנדרשים וליישמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר