מחפשים דירה?... כך תבחרו, טוב יותר!

חיפוש דירה היא אחת המשימות המורכבות שעומדות בפני משפחות רבות החיפוש של דירה מבוצע לרוב כשהצורך בוער ומשם הדרך לפשרה אם רגשית, אם בשל אילוצי זמן או כלכלית, די מהירה (שיווקי)

רמת עמידר על גבול בני-ברק (צילום: יח"צ)

לפניכם, מספר דוגמאות וטיפים פשוטים אך מאוד חשובים, כאלו שיעזרו לכם במשימה ולבחור טוב יותר.

1. תמיד לחשוב קדימה

הממוצע למעבר דירה עומד על פעם ב- 11.5 שנים, לכן הדירה הזו שאנו נבחר בקרוב, עומדת בעזרת ה' לשרת אותנו לתקופה ארוכה למדי, לכן, נכון לחשוב על תכנון המשפחה ומספר החדרים שאנו מעריכים להם נזדקק בעתיד הקרוב, זוגות צעירים יבקשו להם דירה גדולה ולעומתם סבים וסבתות אשר יעדיפו לרוב מספר חדרים קטן יותר אך עם מפרט מפנק יותר ויתרונות כמו: מעלית, מרפסת מרווחת, קירבה לקהילה ועוד. לכן חשוב מאוד להבין מה אנו מחפשים ומה יתאים לנו.

2. לחשוב תמיד על המחיר העתידי.

כמו בהרבה מוצרים בחיינו גם עולם הנדל"ן מתנהל על בסיס של ביקוש מול היצע. אזור מאוד מבוקש, הוא ברוב המקרים גם יקר ומכאן ניתן להסיק כי המחירים בו לא יעלו באופן ניכר בעתיד, אנו רוכשים קרוב לשיא ובבוא היום בו נרצה למכור את דירתנו, כנראה ולא נצליח למצות את מלא פוטנציאל הרווח אם בכלל. לכן, עדיף ונכון לנו לחפש במקומות מתפתחים יותר, במקומות בהם מתקיימת תנופת התחדשות עירונית, שם כנראה ונוכל לרכוש היום במחירים נוחים יחסית ולהרוויח את מלא הרווח העתידי. דוגמא כזו מתקיימת כיום למשל ברמת עמידר על גבול בני-ברק. השכונה הפסטוראלית בתחילתה של תנופת התחדשות עירונית ודי נכון להעריך כי בעוד מספר שנים בודדות, תמשיך ותתחדש רוב השכונה, תהפוך לחלוטין את פניה ומשם כמובן הדרך למחירים גבוהים משמעותית קצרה מאוד.

3. הקבלן רוצה למכור? אנחנו יכולים להרוויח!

כמו בעלי עסקים רבים גם קבלנים משקיעים ראשית ממונם, כדי למכור בעתיד ברווח. לכן, תמיד ירצו הקבלנים להיפגש עם כספם מוקדם ככל האפשר ותמורת זאת הם עושים הנחות משמעותית ששוות לכם המון המון כסף. לדוגמא, פרויקט התפוצות 49 ברמת-גן, של חברת אבני דרך הציג הנחה של 70,000 ₪ לרוכשים הראשונים בפרויקט, מדובר על סכום גבוה מאוד של כסף שהרוכשים החכמים פשוט מרוויחים. לכן חשוב לוודא שהקבלן מוכר, שלפרויקט יש היתר או שהו כבר בבניה, שאתם נהנים מהגנות חוק המכר ושיש ליווי בנקאי ולחפש... פשוט לחפש את ההנחות הם שוות כסף רב.

4. להגיע מוכנים לפגישה.

אתם מעוניינים בפרויקט מסוים, סביר להניח שתוזמנו לפגישה אצל נציג היזם/הקבלן. חשוב מאוד שתתכוננו לפגישה הזו. בדקו עד כמה שתוכלו האם הכתובת מתאימה לכם? האם הפרויקט ממוקם בקרבת בתי מדרש, בתי חינוך, בתי-כנסיות, מקוואות, תנועות נוער, קניות, בריאות ועוד... בדקו את המחירים בשכונה, כשיאמר לכם נציג השיווק את המחיר, תהייה לכם השוואה למחירים אחרים ותדעו להבין האם זו עסקה טובה? בדקו את ההיסטוריה של הקבלן, מה בנה? עד כמה החברה מבוססת? וכמה בניינים ופרויקטים אכלס? וכל מידע אחר שתוכלו להשיג.

התהליך לבית אומנם לא פשוט, אך מאוד מעניין ומלמד. אנו מאחלים לכן המון בהצלחה במציאת בית מושלם המתאים בדיוק לכם.

לפרטים נוספים כנסו>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר