התקדמות?

במפתיע: דונלד טראמפ פגש שוב את קים ג'ונג און

לאחר שהזמין אותו בטוויטר "ללחוץ ידיים ולומר שלום" נפגשו היום הנשיא דונלד טראמפ והדיקטטור מצפון קוריאה, קים ג'ונג און, באזור המפורז שבין דרום קוריאה לצפון קוריאה (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ וקים באזור המפורז (צילום מסך: רשת פוקס)

מפגש שלישי נערך היום (ראשון) בין הדיקטטור הצפון קוריאני, קים ג'ונג און והנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ. השניים נפגשו באזור המפורז שבין צפון לדרום קוריאה.

טראמפ שערך מסיבת עיתונאים יחד עם נשיא דרום קוריאה, מון ג'יאה אין מסר, כי מדובר בפגישה קצרה יחסית וכי לא צפוי לקרות בה משהו מיוחד.

מי שיזם את הפגישה היה הנשיא האמריקאי שנמצא בביקור בדרום קוריאה והזמין בטוויטר את קים ג'ונג אין לפגוש אותו אפילו "רק כדי ללחוץ ידיים ולומר שלום".

במהלך הפגישה עם מנהיג צפון קוריאה אמר טראמפ: "תודה רבה על היחסים בינינו. הרבה מאוד דברים חיוביים קורים. ישנה אופטימיות גדולה מאוד. אנחנו אוהבים אחד את השני מהיום הראשון, וזה חשוב מאוד. זה יום גדול עבור העולם. זה כבוד גדול להיות פה. תודה על האפשרות".

קים ג'ונג און אמר לנשיא כי הביקור "יחזק את הקשרים". הוא שיבח את טראמפ על שחצה את הגבול לשטח צפון קוריאה, הנשיא האמריקאי הראשון אי פעם שעשה זאת ואמר כי זהו "מעשה נחוש".

טראמפ שהה ביפן שם מתקיימת ועידת ה-G-20, במהלכה נפגש עם ראש ממשלת יפן ועם הנשיא הדרום קוריאני. משם הוא המשיך לביקורו בדרום קוריאה.

קודם הפגישה סייר טראמפ באזור המפורז בין דרום קוריאה וצפון קוריאה. במהלך הסיור ביקרו טראמפ ונשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין בעמדת שמירה בצד הדרום-קוריאני של האזור, וערכו תצפית.

כזכור, טראמפ והשליט הצפון קוריאני נפגשו כבר השנה פעמיים בניסיון לקדם את פירוק הנשק הגרעיני של צפון קוריאה אך עד עתה ללא הצלחה ממשית. הקוריאנים דורשים הקלה משמעותית בסנקציות נגדם אך טראמפ טוען כי הם לא עשו מספיק כדי להוכיח את רצונם לפרק את הנשק הגרעיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר